Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wij wonen in de tropen en hebben een hond, die bijna dagelijks circa een half uur in de gloeiende zon gaat liggen. Waarom doet een hond dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

vermoedelijk vind je hond dat gewoon lekker ,eventjes opwarmen en alle spieren komen weer los.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Honden lijken wat dat betreft net mensen; ze vinden het heerlijk om lanuit te luieren en te dommelen in de zon, maar als het écht te heet wordt, zoeken ze de schaduw op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hond vindt dat gewoon goed voor zijn lijf. Maak je niet bezorgd. Zorg er wel voor dat hij, als hij dat wil, een plaats in de schaduw kan opzoeken. Zorg voor voldoende vers drinkwater.
Let wel: honden met weinig beharing en/of weinig pigment kunnen verbranden. Je kunt kwetsbare plaatsen insmeren met zonnebrandolie of crème.
(Lees meer...)
Ivana
14 jaar geleden
Waarschijnlijk vind je hond dat prettig! Wat is het probleem?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zal ongetwijfeld een weldaad voor je hond zijn. Lekker luieren en verwarmd worden. Net als bij mensen zetten ook dieren zonnestralen om in een bepaalde hoeveelheid vitaminen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat ze het ook lekker vinden, ik maakte me ook zorgen om mijn hond naar Spanje mee te nemen op vakantie, maar daar ging ze ook regelmatig in de zon liggen terwijl ze genoeg plekken had om ergens uit de zon te liggen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wij hebben vroeger een kat gehad die ook zo van warmte hield. die ging elke dag voor de straalkachel liggen in de winter en zijn haren gingen er zelfs van schroeien. honden en katten kunnen niet zweten en kunnen er beter tegen dan mensen. sommige dieren vinden dit gewoon lekker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding