hoe vind ik mijn poes terug?

mijn poes van 3 jaar is sinds donderdag 23 augustus spontaan verdwenen.
wij zijn erg ongerust want normaal komt ze 's avonds thuis.
helaas afgelopen donderdag niet.
sindsdien zoeken wij elke ochtend, middag en avond maar nog steeds niet gevonden helaas.
wij hebben ook al flyers opgehangen en bij de buren geïnformeerd.
wij missen haar verschikkelijk en weten nu niet wat wij verder moeten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
is de poes wel gechipt ?? want dan komt ze wel terug
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook al gerammeld met haar brokjes?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn kat is ook wel eens weggelopen,hij kwam bijna een week later weer terug(gelukkig)
Hij is nooit langer dan een uurtje buiten dus ik was zo ongerust.
Toen zat hij ineens luid miauwend voor de deur en toen ik naar buiten ging om hem te halen sprong hij letterlijk in m'n armen.
Ik hoop dat je je poes snel vind.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pffff sterkte, niet leuk!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een chip is geen garantie dat de poes terug komt.
een dier dat dood langs de weg wordt gevonden wordt door de gemeente weggehaald, maar die kijken niet naar de chip (belachelijk). als ze ergens opgesloten zit, moet ze toch wachten tot er ergens een deur opengaat voor ze weg kan, dan heb je aan een chip ook niks. en als mensen een aangelopen katje verwennen, en graag willen houden,gaan ze ook niet naar de DA om te kijken of ze soms al van iemand is die haar mist. overigens ben ik helemaal vóór chippen, ook voor katten die normaal niet buiten komen. Als ze dan een keer ontsnappen, kennen ze de omgeving niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gast???? wij zitten hier met je mee te denken, dus het zou wel prettig zijn om achtergrond info te geven die mogelijk nuttig kan zijn. beetje betrokkenheid dus, ook van jou kant uit misschien?
of is de kat alweer thuis en vind je het wel best zo?

Antwoorden (7)

1. Meld je kat aan bij Amivedi, graag met foto.

2. Hang ook flyers bij supermarkten wat verder weg, en bij dierenspeciaalzaken in de buurt.

3. Check regelmatig bij het asiel wat er zoal is binnengebracht.

Geef de moet niet op! Veel katten komen gelukkig weer terecht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan ook nog Amivedi informeren.

http://www.amivedi.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een foto zetten op Facebook of Hyves,met gegevens.Mits je er gebruik van maakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misschien zit ze wel bij iemand in een schuur, hebben wij ook wel eens gehad. even in de buurt rond vragen ik hoop dat de poes inmiddels al weer thuis is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
naast bovenstaande antwoorden kan je je poes ook aanmelden bij het asiel, de dierenbescherming, de dierenambulance en de reinigingsdienst.
zet ook een oproep op buurtlink.nl.

zoeken in de middag heeft minder zin; het best zoek je bij ochtend- en avondschemering.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
briefje met foto ophangen bij dierenartsen, dierenwinkels, supermarkten en andere openbare gelegenheden. (bv scholen, buurthuizen, sport verenigingen etc) +1
hoewel je poes iedere dag buitenkwam, is het nog steeds mogelijk dat ze heel erg geschrokken is van iets en daardoor de kluts kwijt en de weg.

er bestaan dierenliefhebbers die er niet bij stilstaan dat een kat/poes op straat geen zwerfdier is, maar het dier acuut willen helpen en daarna "per ongeluk" besluiten dat ze zelf voor het 'zielige' beestje zullen zorgen.
het zou niet de eerste keer zijn dat op deze manier een dier "verdwijnt".

bovendien kan het zijn dat, als het een raskat is, het beestje gewoon meegenomen(gestolen) is, om het te verkopen.
ook dat gebeurt, helaas.

andere tip (eerder antwoord) als we daar even niet van uit gaan, dan is het zaak om rond het huis #niet overdag# maar in de ochtend- en avond-schemering met een schaaltje eten zachtjes roepend te waken/zoeken of poes misschien onder een grote struik (zaklantaarn) wacht op leven van jullie, een open deur, kattenluik?

andere tip (eerder antwoord) vraag bij alle huizen, PERSOONLIJK (#niet# met een flyer), of ze even willen opletten in de tuin en in de schuur/berging... (mijn eigen kat heeft bijna 2 dagen in een schuur gezeten voor ontdekking!).

JIJ KENT JE POES HET BEST, laat andere mensen je graag helpen, maar BESLIS EN DOE DE DINGEN ZELF, hierdoor heb ik een andere kat van mij teruggevonden...!

heel veel succes en sterkte !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt je poezebeestje ook aanmelden op www.mijndieriszoek.nl
Het mooie van die site is dat mensen zich kunnen aanmelden voor als er in hun omgeving een dier vermist is, ze een mailtje krijgen over het vermiste dier, een soort van amberalert voor dieren eigenlijk. Dus wellicht dat er mensen in jou regio zich hebben aangemeld daarvoor en zien ze jou vermiste dier in de mail.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@wiccalife Leuk initiatief, dit kende ik nog niet.
Een + voor jouw antwoord. Misschien kan de vraagsteller ook een ballonnetje laten opgaan met een poezenboodschap? Een tekst- of beeld-boodschap hé, die andere boodschap mag aan de grond blijven - Hahaha Via deze weg wil ik je ineens ook bedanken voor de tienpunter van enkele uren geleden, ze komen wel in veelvoud terug naar jou hoor ;-) Liefs en Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt Gerda! Ook veel liefs terug!