Kunnen visjes in een aquarium zonder pompje?

Ik heb een klein beginnersaquarium zonder filterpompje. Krijgen visjes dan toch zuurstof genoeg met het deksel dicht?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou je een hondje houden in een auto in de zon..waarvan alle ramen gesloten zijn? Geen enkel visje zal gelukkig worden in zo.n klein ding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe groot is het aquarium en welke vissen heb je?
Daar hangt het heel erg vanaf.
Een aquarium van minder dan 100x50x50 is voor goudvissen van 15-20 cm bijvoorbeeld sowieso te klein.

Antwoorden (2)

Ik denk dat ze op een gegeven moment toch naar zuurstof gaan happen aan de oppervlakte van het water.
Het is beter om er een pompje in te hangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het hangt er van af of je er voldoende waterplanten in hebt zitten en ook van het aantal vissen. 's Nachts maken de planten geen zuurstof aan. Als ook de waterplanten afwezig zijn, dan hebben ze waarschijnlijk te weinig zuurstof.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even voor de duidelijkheid, er zitten nog geen visjes in het aquarium. het hangt van de antwoorden af of ik dat dus ga doen. wat zijn goeie waterplantjes voor in een klein aquarium?en wat als ik dan snachts het deksel open zet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet wat voor vissen je gaat nemen... Als je tropische vissen neemt, dan heb je plantjes nodig voor warm water en andersom weer voor koud water. Je kunt het beter aan het tuincentrum vragen of dierenwinkel. Soms kunnen vissen eruit 'springen' als er een deksel openstaat. Ik heb weleens een goudvis gehad, die tijdens het verschonen uit de emmer was gesprongen. Dit was met een guppy ook het geval. Mijn advies: doe niet teveel vissen in het aquarium en maak ruimte voor genoeg waterplanten. Ververs het water op tijd en koop ook geregeld nieuwe plantjes. Zo heb je het langste plezier van je vissen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat om platy's en gupjes maar ik heb het aquarium laten schieten (marktplaats) en heb een aquarium zonder deksel aangeschaft.