Het email van hondentanden is harder en daardoor gladder. Het houdt ook minder vuil vast omdat de tanden/kiezen niet tegen elkaar staan maar er ruimte is waardoor er geen vuil tussen blijft zitten. Het eten dat de meeste honden krijgen is niet gebitsvervuilend, helemaal niet als honden rauw vlees te eten krijgen.
Er zijn echter rassen (b.v. mini-poedels) die slechte gebitten hebben, maar dat is veroorzaakt door slechte fok. Honden die uit hun bek stinken zijn of slecht gevoed, of heel oud.
Ik denk dat er meer ménsen zijn met vuile tanden dan honden.
Dat je je door iedere hond kan laten likken is niet helemaal waar. Honden die wormen hebben kunnen je besmetten door het gelik. Toch kan het geen kwaad als een hond je wonden likt, vaak worden ze er schoner van.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede informatie, dit geeft een betrouwbaar antwoord! Bedankt!

Andere antwoorden (3)

Van de hond, ook de tong van een hond is veel schoner, je hoeft ook niet bang te zijn als een hond je likkend begroet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit betwijfel ik.
Ritsuka
12 jaar geleden
bron?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja idd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Poetst jouw hond ook elke dag z'n tanden dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dat is ook niet vermeld. Dus ik denk dat je jezelf daar al een concreet antwoord op kan geven.
Ivana
12 jaar geleden
De binnenkant van hondentanden wordt door de hond zelf schoongehouden. Als het ooit nodig mocht zijn de tanden van een hond te poetsen, dan hoef je alleen de buitenkant te doen.
Ligt aan de hond en aan de mens. Jonge hondjes zullen vast een schonere mond (bek) hebben dan een mens dat nooit de tanden poetst. (En die bestaan.) En andersom kan natuurlijk ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als de hond of mens allebei t zelfde de tanden poetst en niks raars doet met bv rug los krabben kwa hond en bloed en troep in de mond krijgt maar gewoon eet drinkt en meer niet dan is t alle 2 t zelfde lijkt mij