Hoe komt het dat mijn appelslakjes op slag dood waren?

Ik heb twee visjes en twee appelslakjes gekocht. ik heb ze in het bakje met water en water uit de kom in de kom zelf laten aclamitiseren. dat ging zonder problemen maar toen ik ruim een uur later de visjes en de slakjes in de kom liet zakken waren de slakjes binnen een minuut allebei dood.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Appelslakjes zijn tropische slakjes, je hebt ze in koud water gedaan!
Ook een kom is volkomen ongeschikt, zouden ze overleven, dan kruipen ze er snachts uit.
Ook voor je visjes is een kom een hel.
Ga eerst eens wat lezen over dit soort onderwerpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ zeker eerst goed je laten informeren voor je ergens aan begint, dat voorkomt een hoop dierenleed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
owee, arme slakjes. dat is zeker mijn bedoeling niet geweest. dat had de verkoopster idd wel even mogen melden. de vissen doen het goed maar waarom is een kom een hel? :(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vissen horen in gezond water te leven, waar voldoende planten in groeien en water waarvan de zuurgraad ( PH ) en de hardheid (GH) in orde zijn.
Er moet voldoende uitwisseling zijn tussen de zuurstof uit de lucht en het wateroppervlak.
Liefst met een goed filtersysteem, die het water gezond en schoon houdt en een verwarming met thermostaat. Een vissenkom heeft vrijwel niets van dit alles, het is te klein, vissen zwemmen vaak alleen maar rondjes, er is meestal te weinig zuurstof in het water, de vissenpoep vervuilt het water en de watertemperatuur gaat mee met de kamertemperatuur. Koop een klei beginners aquarium, waar een verwarming, pompje met filter, een lichtbak er boven, in zit.
Lekker veel plantjes er in en je hebt een geweldige hobby. Zo als je het nu doet is het een kwestie van tijd, voordat je vissen ziek worden en dood gaan.,
Hier hadden ze in de winkel naar moeten vragen!

Een uur acclimatiseren vind ik btw erg veel, zelf doe ik 20minuten in het aquarium hangen voor de temperatuur, dan 20 minuten met een beetje water uit het aquarium erbij voor het wennen.

Ook dit hadden ze je moeten zeggen in de dierenzaak tenzij je er vaste klant bent.

Jammer te horen dat het fout is gegaan, laat je goed informeren en succes met de volgende ronde.

Saludos,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
slakken zijn idd tropisch en de slakken hebben in water gezeten met ongeveer een temperatuur tussen de 22 a 24 graden. Ook zullen daar ongetwijfeld bacterien in het water hebben gezeten en wil je ze overwennen dan heb water van je eigen aquarium nodig en steeds een klein beetje water toevoegen van eigen water in zakje van de dierenwinkel. Ze zijn ook niet geschikt voor in een kom met schoon kraantwater....