mankeert iets met mijn kip?

mijn kip eet niet en ze is best rustig
is ze ziek of is er met haar iets aan de hand?
zeg me het asjeblieft

PS. ze is zo sinds zondag/maandag
nog iets mijn haan moest gisteren (dinsdag) weg door geluidsoverlast
en nog iets ik heb ook nog 1 kip

Toegevoegd na 2 uur:
en mijn kip probeert soms te slapen terwijl het niet avond is

Toegevoegd na 2 uur:
en hij stopt soms zijn kop in zijn lichaam

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Rieneke1
10 jaar geleden
er kan van alles met je kip aan de hand zijn, dat kunnen wij op afstand niet beoordelen met de weinige gegevens die je geeft.
Het best ga je naar een dierenarts die verstand van vogels heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hebben je kippen genoeg ruimte? Hebben ze altijd water; dagelijks voer etc? Overdag slapen kippen ook trouwens, dat geeft niets.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als ze naar binnen gaan hebben ze water en eten als ze buiten zijn hebben ze eten (binnen: kippenvoer buiten: groente meestal sla enzo.
dat ze genoeg ruimte kan ik niet zeggen. maar ik moet ze toch van mijn ouders weg toen dus brengen we ze naar kinderboerderij daar kunnen ze altijd naar buiten
Rieneke1
10 jaar geleden
Denk niet dat ze bij de kinderboerderij blij zijn met een zieke kip.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deze kip is duidelijk niet lekker en moet even langs de dierenarts, dan komt de aap wel uit de mouw...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan van alles zijn, maar ik adviseer je om contact op te nemen met een dierenarts!

Antwoorden (1)

Is ze toevallig in de rui? Daar kunnen ze bij ons altijd even goed ziek van worden.
Of heeft ze toevallig laatst iets raar kunnen eten? Onze kippen lopen altijd los en willen nog wel eens wat eten waardoor ze de halve dag zielig onder een struikje staan, daarna zijn ze weer kip lekker.

Kippen zijn en blijven groepsdieren en kunnen ook heel zielig doen zodra ze eenmaal alleen zijn. Ze worden heel aanhankelijk en willen het liefste de hele tijd bij iemand zijn. Maar ik geloof dat jij nog een kip hebt?

Maar je kan wel leuk op een site vragen wat er met je kip is, een duidelijk antwoord zal je niet krijgen. Er is zeg maar zo'n beetje ALLES mogelijk waarom jou kip niet lekker is. Mijt, parasieten, virus, bacterie, verkeerd voedsel, eenzaamheid, ouderdom, rui, noem het maar op.
Als je wilt weten wat het is; ga naar de dierenarts.

Meestal laten wij onze kippen even uitzieken, ze komen er meestal wel weer boven op na een dagje zielig in een hokje zitten. Behalve als ze oud zijn (bij legkippen is dat een jaar of 3, kippen die niet iedere dag een ei leggen een jaar of 7 á 10.)

Hoe ziet zijn ontlasting eruit? Zit zijn kont helemaal onder? Of zitten er beestjes in? Of is zijn kont schoon en zijn ontlasting niet vloeibaar?