Mijn mannetjes chinchilla's zijn gemeen naar elkaar toe, hoe kan dit?

Ze zijn altijd erg lief samen, alleen laatste paar dagen zijn ze veel onrustiger en bijten ze elkaar soms.

Ook mijn vrouwtje ( zitten apart van elkaar ) is wat onrustigerdan normaal. Kan dit komen door het jaargetijde?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

het kan door het seizoen komen ja.
ookal zitten je mannetjes en vrouwtjes apart ze kunnen elkaar nog altijd ruiken en misschien zien.
de mannetjes raken dan een beetje gefrustreerd omdat ze niet bij het vrouwtje kunnen komen en reageren dit op elkaar af.

je kunt ze laten castreren maar je kunt ook wachten tot het over gaat.
als de ruzies heftiger worden en zo dat de plukken vacht door de kooi vliegen zul je ze uit elkaar moeten halen.

succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankzij jou hoef ik zelf geen antwoord meer te geven;) +

Andere antwoorden (2)

ook chinchilla vrouwtjes worden bij tijd en wijle ontvankelijk om gedekt te worden. (ik weet niet hoe dat heet bij chinchilla's. dat is natuurlijk, dat gebeurt bij alle dieren één keer per jaar. In zo'n periode scheiden ze geuren af, die onherroepelijk door de mannetjes opgevangen worden. Daar zijn die geuren voor bedoeld. Als mannetjes die geur waarnemen, reageren ze daar op. Ze willen de enige zijn, die de kans krijgt het vrouwtje te bezitten. dus gaan ze de concurrentie uitschakelen en dat kan bij sommige diersoorten erg ver gaan (tot de dood er op volgt). Hoe het zit bij chinchilla's weet ik niet. ik ken de agressieve instelling niet. Maar het lijkt me niet leuk om in zo'n periode bij andere mannetjes te zitten, want dat is voortdurend vechten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan komen door inderdaad het seizoen wanneer de lente in het land treed worden daar sommige dieren daar wat bronstitg van vooral mannetjes zijn er gevoeliger voor die krijgen dan enorm veel zin om te paren opletten dus als je als je geen jonkies wil