Wanneer moet ik voor het eerst langs de dierenarts?

Ik heb twee kittens van 8 weken oud. Ze zijn nog niet ingeeent en hebben nog geen wormen kuur gehad. Nu zie ik dat ze sinds vandaag erg vaak niezen, ik wil morgen ochtend een afspraak maken bij de dierenarts. Maar is dit niet te vroeg?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

als je kittens niesziek zijn, kunnen ze nog niet geent worden zoals met 9 weken gebruikelijk is.
het kan echter geen kwaad de dierenarts even naar ze te laten kijken.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ga vandaag voor het eerst naar de dierenarts bedankt voor je snelle antwoord

Andere antwoorden (2)

inenting tegen niesziekte :9 weken is perfect. ze zouden wel al 2x ontworming gehad moeten hebben ( minstens 1x al) 2e op 8 weken.

hier wat meer info:)

http://www.dierendokters.com/kittens/vaccinaties-inentingen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe je aan de kittens komt, want een kitten moet op 4, 6 en 8 weken leeftijd een wormenkuur krijgen(dus ze zouden er al 2 gehad moeten hebben!) daarna om de 2 maanden, tot hij een half jaar oud is!
Voor een volwassen kat is twee keer per jaar ontwormen voldoende.

Als ze 8 en 12 weken oud zijn, moeten ze een inenting krijgen. Dit zorgt voor een goede afweer tegen verschillende ziekten, zoals kattenziekte, niesziekte en chlamydia. Daarna is het verstandig de vaccinatie 1 keer per jaar te herhalen: hiervoor ontvangt u van uw dierenarts een oproep kaartje.

Ik begrijp uit je reactie dat jij je niet verdiept hebt in kittens,wat ik trouwens niet begrijp maar ook erg onverstandig vindt!

Aangezien dit niet meer te veranderen is al heb ik een bron voor je gezocht waar alles in staat over kittens.

Ga alsjeblieft vandaag meteen naar de dierenarts!

Ik hoop dat je nog heel lang plezier mag hebben van de beestjes.
Groet dierenvriend vlindertje.