Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Geslachtdeel reutje wassen, hoe?

Mijn pekingees (langharig) heeft een grote plakzooi aan zijn p**mel hangen, en heeft hier heel veel last van. Ik wil dit graag zsm weghalen maar het zit echt vastgeplakt. Zelf zat ik te denken aan een badje/weken, maargoed, ik denk dat de hond hier minder blij mee is. Kan ik iets gebruiken om in te laten trekken? Wil mijn beesie zo min mogelijk pijn laten lijden.

Alvast bedankt voor de eventuele gouden tip!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

omdat de haren erg lang zijn blijft er allerlei viezigheid aanhangen.
hierdoor is het vaak zo dat bij langharige honden de haren die op het geslachtsdeel zitten weggeschoren.
het voorkomt infecties bij de reu en het voorkomt SOA`s bij een eventuele dekking.

je zou het beste voor dat je het haar weg scheert, je hond een soda of badedas bad kunnen geven.
dit helpt tegen eventuele infecties en het maakt de haren goed schoon.

succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Wij doen het wel eens met Dettol doekjes.
Werkt vrij goed en ontsmet nog tegelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga er, voor dat je het wast mee naar de dierenarts. Het klinkt namelijk of meneer een ontsteking heeft daar.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat je eventueel kunt doen (en als het van de dierenarts mag!) is je hond je laten zwemmen. Dit kan in het ligbad of een babybadje. Gebruik lauw water (zo koud dat jij er zelf niet in wilt zitten) anders krijgt je hondje last van de warmte. Na het weken wil het er zo af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
breng je hondje anders een keer naar een goede trimsalon, daar wordt hij goed gewassen en hun knippen het overtollig haar weg wat aan zijn snikkeltje hangt..
dit voorkomt dat hij een ontsteking daar krijgt, en hun kunnen ook zien OF hij er al een ontsteking heeft..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Alleen zou ik het zelf doen.
jodyenboyke
12 jaar geleden
Ja, Maria je kan het prima zelf doen. Eerst haartjes wegknippen, wassen en als erg ontstoken is naar de dierenarts. Is er alleen irritatie dan kan je het wassen met (afgekoelde) kamillethee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ en trouwens...het onstoken piemeltje is zo weer boven jantje te krijgen. Koop een flesje tea tree olie en vul een spuit (vraag er 1 aan je DA of dokter, ik werk zelf in de zorg, heb dozen vol tot mn beschikking) zuig het spuit vol en weer leeg in een bakje, voeg 6 druppels olie toe, even roeren en weer opzuigen. En dan nu het leukste..plaats het spuit met de opening tegen de piemel en trek het huis er een heel klien beetje overheen en hupsa spuit leegspuiten, water erin houden door het huidje even dicht te 'knijpen'. Half minuutje is voldoende en dan leeglaten lopen. Dat een week lang elke dag even doen en daarna af en toe voor 'onderhoud'. (Nu laat de mijne het wel toe, hij is het inmiddels gewend...maar succes iig ;)
hallo, onze herder had dat ook, elke keer wassen, en toen naar de veearts, we vonden ook druppels op de vloer, echt goor.
we kregen het advies om het te laten castreren, dat gedaan, en het probleem was over.
dus dat kan je overwegen. suc6
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding