Is het mogelijk om een koudwater aquarium te houden zonder filter?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een viskom?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom wil je eigenlijk geen filter??
Aquaflow van superfish is redelijk klein...

Antwoorden (4)

dat is mogelijk, alleenmoet je wel om de paar dagen de helft eruit halen en vers water toevoegen..
want water wat niet gefilterd word vuil en zuurstof arm..
beter dus een filter erin, beter voor het water en natuurlijk de vis...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel!
Als je qua vuil bedoeld kan je garnalen nemen. Die zijn heel klein en eten al het afval uit het aquarium op: oud visvoer, alg, hun eigen vel, soortgenoten en dode vissen. Echte opruimertjes dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een gaaf idee. Dankjewel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan. Als je ze echt wil kopen moet je er wel even opletten dan het groepsdiertjes zijn dus min. tien en ze planten zich voort. Maar ze zorgen zelf voor een goede verhouding :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan dat ook bij 3 goudvissen in een redelijk grote kom met een heel kleine pompje die het water licht doet bewegen? Of moeten er dan te veel garnalen bij? Nu ik de pomp heb hoef ik de kom eens in de 3 weken schoon te maken. Ervoor elke week.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan gewoon in een bak maar je moet opletten welke vissen omdat de garnalen klein zijn worden ze door sommige vissen aangezien als levend voer. Bij koudwater planten ze zich minder snel voort. Dus het kan gewoon hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Poisonivy: Goudvissen in een kom?
Goudvissen horen absoluut niet in een kom, dit valt onder dierenmishandeling. Een kom is véél te klein voor goudvissen. http://www.vissenbescherming.nl/pg-17392-7-21233/pagina/goudvissen_-_goudviskom.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Fyn. Als dit zo zou zijn, had ik ze denk ik nooit mee gekregen van de verkoper. Ze hebben een hele grote kom. Die als het water maar iets troebel word ik deze verschoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vissendeskundigen noemen het echt dierenmishandeling, maar in Nederland is het wettelijk gewoon toegestaan om kommen te verkopen voor vissen.
En omdat dierenwinkels weten dat ze minder goudvissen zullen verkopen als ze er grote aquaria (die natuurlijk duurder zijn dan kleine vissenkommen) bij aanbevelen, verkopen veel dierenwinkels het nog steeds.
Wel zijn er al wat dierenwinkels en tuincentra die op eigen initiatief geen vissenkommen meer verkopen. In Duitsland is het al verboden vanwege het dierenleed, ik geloof in Oostenrijk ook. In Nederland werd de Partij voor de Dieren weggehoond toen zij dit voorstel ook deden, omdat veel politici en media je druk maken over vissenwelzijn een luxeprobleem vinden.
Waarschijnlijk zeer beïnvloed doordat in Nederland volkomen achterhaalde onzin-ideeën over vissen (zoals dat ze een zeer kort geheugen hebben en geen pijn kunnen voelen) nog steeds door veel mensen geloofd worden.
Dit kan perfect als u maar niet teveel vissen houdt en vooral veel beplanting heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!!
dat is zeker mogelijk.
onze vis brownie lag zowat dood in zijn kom
wij hebben hem verplaatst naar het aquarium dat was zo'n 2 jaar terug en hij zwemt nu nog steeds vrolijk door het aquarium we hebben dus zijn leven gered