Is boomschors goed voor knaagdieren(hamster)?

Ik had te weinig zaagsel om mijn hamsterkooi te verschonen. Nu heb ik een stukje boomschors bedekt in de kooi. Is dat goed voor een hamster?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

Boomschors op zich kan geen kwaad. Wel moet je er rekening mee houden, dat er ongewenst ongedierte in kan zitten en dat je dat dan meeneemt in huis.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kunnen ze het ook eten? Kan dat kwaad?
Ivana
12 jaar geleden
Dennenschors is niet goed voor ze. Schors van appel- peren- en andere fruitbomen kan geen kwaad. Ik meen dat goudenregen ook giftig is.
http://www.neerlandstuin.nl/algemeen/giftig.html
Kijk hier heb je een lijst met giftige planten.