een tweede kat erbij, wat is beter, een kitten van 3 maand of een kater van 2jaar?

we hebben reeds een kater van 1 jaar oud maar zouden er een 2de bij willen omdat hij niet graag alleen is.
Nu hebben we de kans om een mooie kater van 2jaar oud te kunnen adopteren maar is het niet zo dat een kitten gemakkelijker geaccepteerd gaat worden door onze kater?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Een kitten heeft de beste kans van slagen denk ik. Katten zijn redelijk solidaire dieren, kittens accepteren ze echter wel een stuk sneller. Als je een oudere kat erbij zet heb je kans dat het oorlog wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kitten gaat hoogstwaarschijnlijk gemakkelijker geaccepteerd worden. Als je er een tweede volwassen kater bij zet wordt het inderdaad waarschijnlijk oorlog om te zien wie de baas is.

Een kitten weet wie de baas is, namelijk de kater die er al zit, maar die ook groter en sterker is.

De kater van zijn kant hoeft zich niet bedreigd te voelen door een kitten, maar zal dit wel zijn door een andere volwassen kater...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@laurence

Een tweede kat erbij, wat is beter, een kitten van 3 mnd of een kater van 2 jaar ?

De vorige antwoorden zeiden duidelijk dat de kitten eerder en gemakkelijker geaccepteerd zal worden.

Dat is ook zo, in eerste instantie, maar vergis je niet : er komt een dag dat de machtstrijd zal losbarsten tussen kater en kitten (kat of poes, maakt niet uit).

Zie het als vader en zoon/dochter, ja in eerste instantie is de oudste de baas, maar als de ander opgroeit (pubert) komt er verzet en strijd tot het beslist is....!(volwassen).

Advies

Kitten lijkt probleemloos. Kan later anders blijken te zijn.

Kater kan meteen vechten betekenen, kan ook goed gaan.

Succes !