Ja, kikkers eten in feite alles dat beweegt: wormen, insecten, slakken, pissebedden,muggenlarven enzovoort. Als het maar niet te groot is. Van de Nederlandse groene kikker is het bekend dat hij soms kleine vogeltjes pakt. En in een terrarium kan je ze er aan laten wennen, als er geen insecten zijn, om dunne reepjes vlees, die je als een worm laat kronkelen, uit je hand te vangen. Ze slikken overigens door hun ogen te gebruiken als duwmiddel!. Kijk maar eens goed als je een kikker iets ziet eten, dan knijpen ze heel erg hard hun ogen dicht, waardoor de prooi naar de slokdarm wordt geduwd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kikkervisjes blijkbaar wel maar kikkers niet...
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kikkers in een aquarium eten ook muggenlarven: http://www.visaquarium.nl/a/kikkers/dwergklauwkikkers/dwergklauwkikker
Kikkers eten voornamelijk boven water en happen naar alles wat beweegt.
Ze vangen hun prooi door een erg lange plakkerige tong uit te steken, onder water lukt dat niet!
Het is niet helemaal uit te sluiten dat het echt nooit zal gebeuren, ik heb foto's gezien van een groene kikker die een goudvis in zijn bek had, dus gevangen onder water.
Maar normaal gesproken eet een kikker geen muggenlarven.