Welke koudwater vissen mogen in een bak van 20x40x20 cm?

En gewoon kraanwater

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Zo'n bakje is eigenlijk veel te klein voor vissen. Je zou er wel garnaaltjes in kunnen houden. Dat is ook erg leuk!

Bijvoorbeeld vuurgarnalen of crystal red.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok ik was er al bang voor. Bedankt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeh ik heb er net wat over gelezen lijkt me erg leuk :) maar ze planten zich erg snel vol. Blijven ze dat doen of stopt het op een gegeven moment? Anders kan er straks geen water meer in omdat er te veel garnalen in zitten ;)
bamibal
12 jaar geleden
In koud water planten ze zich sowieso minder snel voort. Ook neemt de voortplanting af als het te druk wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok bedankt :D

Andere antwoorden (3)

De koudwatervis in Nederland is de goudvis. De verzorging hiervan is bijzonder eenvoudig. En wanneer je dit goed doet ..... kan je goudvis tot 20 jaar oud worden !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor goudvissen is de bak veel te klein, maar voor wat guppen prima, wel eerst zorgen voor waterplanten en een laagje bodemsubstraat.
Licht genoeg zetten voor de groei van je plantjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Guppy's moeten in lauw tot warm water las ik net
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sanzoo Kamertemperatuur is voldoende( warmer is beter) en dat is meestal ook in de winter 20 graden.
Guppen zijn leuk en simpel om mee te beginnen, vind hij het leuk, dan komt er vanzelf wel een groter aquarium, met licht er in en verwarming.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben een meisje :) maar ik vind het toch wat zielig om ze koud te houden maar bedankt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou meisje Cynlover, is ook goed hoor, je kunt er een simpele verwarming in hangen, die kan je instellen op 24 graden.
Hij gaat vanzelf aan als het te koud wordt.
Guppen zijn erg leuke visjes voor een beginner, legt geen eitjes zoals de meeste vissen, maar werpt levende jongen.
Er zijn hele leuke aquarium te koop van kunststof, waar alles in zit, een filtertje, pompje, verwarming en een kap er op met licht, voor weinig geld.
Door het licht er boven zullen je plantjes beter groeien en kan je de visjes veel beter zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet ik wel maar ik moet koudwatervissen want ik mag geen verwarmingelementen omdat mijn moeder bang is dat er brand van komt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verwarmingselement hangt in het water, kan dus nooit branden. heb het wel 30 jaar gehad, zonder een probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Stekelbaarzen, en de grondelsoorten die je nu in het rivierengebied vindt. Als je een schooltje wilt zijn vetjes geschikt. Dat zijn erg mooie visjes die klein blijven. Een mannelijke stekelbaars kun je alleen maar in zijn eentje houden. Je kunt ook kuit zoeken en wat jonge baarsjes opkweken. Op het ogenblik moet dat goed te vinden zijn, lange witte netvormige slingers tussen takken in de oevers.Neem niet teveel eieren mee, want meer dan 15 visjes zijn lastig te voeren. Je kunt ook wat later gaan zoeken en kuit van andere vissoorten gebruiken. In de oevers van veel wateren kun je nu ook nogkleine zeeltjes tegenkomen. Dat zijn erg mooie visjes en ze groeien meestal niet zo snel. Ook de blauwband is een geschikt visje dat in het Maasgebied talrijk voorkomt.
De andere geschikte visjes zijn beschermde vissoorten.