Wat is er aan de hand met de kieuwen van mijn vis?

Ik weet niet zeker of het iets ernstigs is, maar ik zou het wel graag willen weten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Aangezien een foto toevoegen niet werkt, hier een linkje https://onedrive.live.com/redir?resid=7C87BE4BDD53BB42!1542&authkey=!AC1uNxOhDwhQSp4&v=3&ithint=photo%2cjpg

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.3K
Amadea
8 jaar geleden
Je zult de foto moeten uploaden naar een afbeeldingensite en dan de link aan de vraag toevoegen. Want het rechtstreeks op Goeie Vraag plaatsen lukt de laatste tijd vaker niet dan wel.

Antwoorden (2)

Het lijkt mij dat het probleem zich niet in de kieuw bevindt maar als ik de foto goed interpreteer lijkt het mij meer een beschadiging te zijn van het kieuwdeksel.
Op zich hoeft dat geen probleem te zijn daar de vis wel nog kan ademen. Je moet dit wel in het oog houden om te zien dat er zich geen ontsteking vormt. Mocht dit het geval zijn dan kan je de vis best een paar dagen in quarantaine zetten en een onstekingsremmer aan het water toevoegen, hiervoor kan je je best wenden tot een gespecialiseerde zaak of dierenarts. Verder is er weinig dat je kan doen buiten wat geduld hebben en kijken of het goed geneest.
Hoe de vis die beschadiging heeft opgelopen kan ik je niet zo meteen zeggen maar zitten er misschien andere vissen bij je goudvis? Dan is het mogelijk dat die de vis hebben aangevallen. Een tweede mogelijkheid is dat er ergens iets hards en/of scherps aanwezig is waar de vis zich aan heeft gekwetst. Dus kijk de bak effe na of dit het geval is.
In ieder geval succes met de vis en hopelijk komt het weer goed met hem.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je vis heeft last van een schimmelziekte, bekend onder de naam kieuwrot.
Dit komt wel eens voor bij water temperatuur boven de 25 graden en/ of een te lage PH waarde.
Er is niet zo veel aan te doen en meestal gaat de zieke vis dood.
Let op !!
Het is wel besmettelijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
Op je foto is goed te zien dat er al een behoorlijk deel van de kieuwen zijn afgestorven, dus maar snel weg met die vis.