Bestaan er land of waterschildpadden waarbij je geen warmte lamp nodig hebt?

Ik mag eindelijk een schildpad maar hij mag geen warmte lamp nodig hebben omdat mijn moeder bang is dat er brand uit breekt. En het liefst zonder winterslaap omdat ik gelezen heb dat ze daar soms niet uit wakker worden. Bedankt :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is zon matje gevaarlijk ivm brand?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ik zou m nooit dumpen ik walg van die mensen je moet weten wat je neemt voordat je m koopt. Bovendien ben ik echt een dierenvriend ( 6 jaar vegetarisch)

Het beste antwoord

Nee die bestaan niet, ze zullen er niet direct aan dood gaan, maar zullen ook nooit volwassen worden, dus niet oud.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als ik m aan doe als ik thuis ben en dan niet de nacht maar overdag dus 1 uur sochtends en dan weer van 4 tot 9 uur ongeveer?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga eerst een goed lezen over schildpadden en mocht je een geelwang kopen ( roodwang mag niet meer) vergeet dan niet, dat die zeker 30 cm. groot kan worden en verschrikkelijk kan bijten en je ernstig ziek kan maken met de bacteriën uit zijn ontlasting.
En dat je er over 30 jaar nog steeds voor moet zorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er echt veel over gelezen maar nergens staat of het ook kan met een aantal uur die lamp of matje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de lamp moet de zon vervangen, dus zal de helft van de dag moeten branden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En een warmte lamp of matje ook de helft van de dag minimaal?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zal sterk afhankelijk zijn van de soort die je neemt.