Wat moeten we doen aan een vreemde kater die overal in en om ons huis sproeit. Hij komt zelfs door een dicht katteluikje? onze poes is geholpen.

Eeen vreemde kater piest al een jaar lang alles onder. Hij komt zelfs door een dicht katteluikje. Deur op een kiertje?, alles onder de pies. Raam open? alles onder de pies. Geen idee van wie deze kater is. Water gooien, niets helpt. Onze kater en poes zijn geholpen en kunnen dus niet meer door het luikje. Help wat moeten we doen, gek worden we van dat beest!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.2K

Antwoorden (3)

je kan er van uit gaan dat deze kater niet is gecastreerd.
mogelijk is het een zwerfkat, of anders heeft hij een baasje die z'n verantwoordelijkheid niet neemt.
als je het in het nette wil proberen op te lossen, dan kan je de kater een opgerold papieren bandje omdoen, waarin je vraag het dier te castreren ivm de overlast die hij bezorgt.
je neemt zo wel de gok dat het de eigenaar niet boeit.
minder netjes, maar wel zo effectief, is de kater bij kop en kont pakken en afleveren bij het asiel als zijnde zwerfkat.
is hij niet te vangen, probeer dan via de dierenbescherming een vangkooi te regelen.
succes!
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo heb ik het ook eens met een hond gedaan
hij lag dagen achtereen bij me op de stoep omdat mijn hond loops was en maar janken,ik naar die mensen toe maar ze namen hun verantwoording niet dus heb ik de hond in huis gelokt en de dieren ambulance gebeld dat ikreen zwerf hond gevonden had, ze kwamen hem ophalen.
de volgende dag had ik die eigenaar op de stoep heel boos want ze moesten natuurlijk ook wat betalen om de hond weer terug te krijgen,,,hahaha ik heb e rnooit last meer van gehad, soms moet je dingen doen die tegen je ingaan maar het werkt wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Groot gelijk, als mensen niet doen wat ze moeten doen!
Een voorlopig denkbeeldige + !
Rieneke heeft gelijk. Deze kater is niet gecastreerd.
Dan hebben anderen er overlast van.
Die katten doen het met name als je zelf een poes of kat hebt.
Ik had vroeger ook zo'n kater in de buurt die bij iedereen de boel onderpieste, vervolgens zag ik vanuit mijn bovenraam dat hij mijn poes die nog maar 9 maanden was aan het bevruchten was. (met gevolg).
Toen volgde hij mijn poes door het kattenluik naar binnen en toen hebben we 'm gevangen en laten castreren.
Kostte me wel 60 gulden (toen nog), maar dat hadden we er wel voor over.
De kater hebben we een nachtje in de schuur laten opknappen en wat water in de schuur erbij gezet en de volgende ochtend rende hij als een speer naar huis.
Stond er later in de krant "katteneigenaar kwaad over castratie van kat". De hele buurt wist het maar heeft niets verteld, want iedereen had last van dat beest.

Toegevoegd na 1 minuut:
P.s. het was een gewone huis/tuin/enkeuken-kat, dus geen raskat, anders hadden we dat natuurlijk niet gedaan.
En de mensen erop aanspreken helpt niet hoor, dat hadden al meerdere mensen gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook groot gelijk en ik maak het nog erger : ook bij een raskat had ik het helemaal begrepen, want als je je verantwoordelijkheid niet neem (vrije interpretatie) 'moet je op de blaren zitten'!
Wederom een denkbeeldige + !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pardon : niet neemt natuurlijk...
Buurman van mij heeft problemen met onze kat.
Deze duikt wel eens zijn tuin in om zijn behoefte te doen.
Ik begrijp de hinder wel, maar ja.........

Nu heeft hij kattenschrikdraad gespannen, niet dat het helpt.
Beestje springt er zo overheen. ( draadje staat ongeveer 10 cm hoog gespannen ).
Maar heeft wel respect voor het draad.

Mischien is dit iets om langs/voor/onder je raam te spannen?

Voor het kattenluik heb je tegenwoordig electronische luiken die reageren op een zender die de kat aan zijn halsband heeft hangen.

Ps een algemene denkfout over katten is dat katten hebben geen baas zoals een hond die heeft.
Een kat heeft personeel.