Help!Mijn geitjes hebben het voederhok opengekregen en daar zeker een uur lang dingen gegeten die niet goed voor ze zijn.Wat te doen?

Ik heb twee geiten. Iemand heeft gisterenavond het voederhok niet goed dicht gedaan en ze hebben het dus opengekregen en zeker een uur zich te goed kunnen doen aan oud brood en kippenvoer. Nu wilde ze vandaag niet eten maar verder zien ze er niet heel ziek uit. Alleen een van de geiten had flinke grote keutels voor een geit, de ander heb ik nog helemaal niets zien doen. Is er iets wat ik kan doen buiten morgen de DA bellen? Kan ik iets geven om te laxeren of zo? Wie kan mij advies geven?Alvast bedankt...

Toegevoegd na 14 uur:
Kitten en Conan ,heel hartelijk bedankt voor jullie antwoord, het heeft mij gisterenavond echt een beetje gerustgesteld!
Ik heb ze al zeven jaar en dit was (gelukkig) nog nooit gebeurd. Maar het gaat goed met ze, ze hebben nog niet gegeten maar verder lopen ze lekker door het landje achter in mijn tuin..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Even afwachten, vaak lost dit zichzelf op. veel hooi geven als ze dat willen, dat stimuleert de darmen. Als ze na 2 dagen nog niet willen eten even de DA bellen, is nu nog niet nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je wilt niet weten wat geiten in een hertenkamp allemaal toegestopt krijgen door het publiek. Van aardappelschillen tot brood, en pepermuntjes en andere rommel aan toe. En toch lijken ze er op te (over)leven...

Zou me er niet al te druk over maken, zolang ze er niet ziek uit zien. Maak je liever druk om een oplossing, dat het niet opnieuw kan gebeuren.

Hou ze gewoon even wat extra in de gaten. Mochten ze echt ziekteverschijnselen gaan vertonen, kun je alsnog de dierenarts bellen.

Wat je wel kunt doen is een hand vol mineraal rijk zeezout in een emmer water oplossen, en dat water naast hun gewone drinkwater zetten. Heel gezond, en je zult waarschijnlijk zien, dat je geiten er graag van drinken.