Waar kan ik "relatief" een goedkope anti-allergie kat kopen?

Je hebt van die gefokte (siberische?) katten, waar iemand met allergie geen last van heeft. Nu zijn deze bij de fokker echt reten duur, maar misschien weet iemand waar je deze het best kan krijgen of dat iemand toevallig een nest heeft?

Toegevoegd na 1 uur:
Wat is de naam van dit ras eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met dit type katten heeft niemand een toevallig nestje... Die worden echt bewust gefokt. Dus je kan op marktplaats kijken... Maar bij een. Fokker weetje dat je een echte officiele krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Google op Hypo-allergene rassen.
Er bestaan verschillende katten die in aanmerking komen.
Mijn buurvrouw heeft zo'n Hypo-allergene kat.
Je moet wel goed uitkijken,naaktkatten zoals Spynxen zijn niet altijd geschikt,mijn buurvrouw dacht bij haar 1e kat:geen haren,geen allergie,maar dat was dus niet zo!
Dus moest ze haar Spynx wegdoen.
De stof waar mensen allergisch voor zijn wordt afgescheiden door de kat via de huid,heeft niks met haar te maken! Een echte anti-allergie kat bestaat trouwens niet hoor!

Antwoorden (2)

Het minste last heb je van haarloze katten, rex katten en van de Blauwe rus. Van kittens heb je meer last dan van volwassen katten.
Toch zijn er ook mensen met allergische reacties die ook van de haarloze katten last hebben, en als je het van jezelf niet weet, dan blijft het een groot risico.

In het laatste geval gaat het om de huidschilfers die de allergie veroorzaken, en niet om de beharing.
Je kunt bij Felikat herplaatsing raskatten
http://www.herplaatsing.nl/
zien of er een herplaatser is in de goede categorie. De overname kosten mogen niet meer dan 90 euro zijn.

Alleen op herplaatsingssites heb je kans een verhoudingsgewijs goedkope raskat te bemachtigen. Raskatten kunnen nou eenmaal niet goedkoop zijn.
Ivana
12 jaar geleden
ikzelf heb een siberische kat.. Dus ik denk niet dat je die bedoelt. Ik doe er even een foto bij. Ik denk eerder dat je een naaktkat bedoelt, of een sfinx.. Succes