wat moet ik doen vreemde poes sproeit tegen mijn voordeur?

ik heb zelf twee binnen poesen .nu komt er steeds de poes van de buurvrouw tegen mijn voordeur sproeien ,stank ruik je in de hal .ik gooi iedere keer water tegen de deur ,maar de andere dag is het weer zo wie weet wat ik kan doen om dit tegen tegaan .?

12 jaar geleden
85.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
getver wat vervelend dat je overlast hebt van de kat van een anders. en het is me een walm!!! hoop dat je tips hebt die je helpen om van de sproeiers en stank af te helpen.....

Antwoorden (11)

Bij de dierenwinkel is " get off " spray kopen daarmee komt hij niet meer sproeien..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vragen aan je buurvrouw om haar huisdier binnen te houden. (werkt niet echt bij poesen) maar dan moet de buurvrouw maar iets beter op haar poes letten. Je kunt mischien tijdelijk een spiegel neerhangen zodat hij schrikt, of telkens dat je hem ziet met 1 harde gil en stamp op de grond proberen de poes weg te jagen, en zo leert weg te blijven. Een kleine speaker bij je voordeur zetten die doormiddel van een sensor een blaffende hond nabootst. (das niet zo leuk voor de postboden trouwens) En als dat allemaal niet wil werken, bel je de dierenopvang op en zeg je dat je last hebt van zwerf katten in je tuin. Hopelijk zit er iets bruikbaars tussen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- van mij...waarom? omdat er totaal niks bruikbaars tussen zit..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is wel creatief gevonden maar helaas niet uitvoerbaar en/of haalbaar. een buitenkat hou je niet binnen, en al helemaal niet op verzoek van de buren.
spiegel werkt niet, en als je gaat gillen moet je 24/7 op de loer liggen op de kat op heterdaad te betrappen (echt superhard schrikken doen ze ook niet meer na een paar keer) speakers halen ze weg, en om het aan te sluiten op een sensor (die je miss eerst aan moet schaffen) moet je nogal technisch zijn. daarbij gaat het idd overal op af dus horen ook je buren met regelmaat een hond blaffen. een kat weg laten halen bij zijn eigenaar omdat het zich gedraagt zoals katten vaker doen (natuurlijk gedrag) gaat mij persoonlijk veeeeel te ver. daarbij neem ik aan dat je geen loyaliteitsconflict in de hand wil werken met de buren dus wat dat betreft is het ook beslist geen aanrader. helaas een dikke min dus.
Kattenschrik gebruiken, 2 euro 95 bij de Action.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
luna400
12 jaar geleden
kattenschrik?nog nooit van gehoord maar zal het eens proberen ,breng je dat ook aan op de deur?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ben er ook wel benieuwd na, maar helaas nog geen reactie van appeltje.....
beetje peper strooien,dan zie die kat nooit meer
Kan ook met een emmer water met een scheut gloor.
Maar peper is meer afdoende.
Suc6
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar die sproeit die peper toch zo weg? Begrijp het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En die emmer met chloor mik je over dat kattebeest heen, neem ik aan? Dat moet ik proberen. Bedankt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen chloor over een kat gooien!!!!!!! bovendien trekt de lucht van chloor katten juist aan! maak de plekken waar ie heeft geplast dus NIET schoon met dit middel want ze houden van chloor/bleekwater lucht!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad! Iedereen weet dat katten de geur van chloor heerlijk en onweerstaanbaar vinden...nou blijkbaar niet iedereen dus.
Kristal
12 jaar geleden
met chloor.... nou ja.... ik lees dit met verbijstering...
is de poes gecastreerd?
ik weet niet hoe de verstandhouding met de buuf is, maar hopelijk valt dit te bespreken.
intacte poezen sproeien vaker dan gecastreerde, omdat zij graag hun sexuele status laten weten aan de katers.

verder zou ik de deur niet alleen met water schoonmaken, maar een flinke scheut azijn toevoegen.
vergeet niet ook de binnenzijde van de deur met azijn af te nemen.
als het sproeien niet sexueel getint is, dan is het gericht op communicatie met jouw poezen.
het helpt dan als de poes jouw poezen niet meer kan ruiken.
Rieneke1
12 jaar geleden
luna400
12 jaar geleden
nee die poes is nog niet gecastreerd en de verhouding met de buuf is niet best paar weken terug zat de poes weer op mijn venster bank haar oogje helemaal ontstoken en volgens mij niesziekte ,ik heb de buurvrouw er op aan gesproken maar dat werk niet ,krijg alleen grote mond .ik vind het heel erg voor het beestje .ik heb dan zoiets neem geen beesten als je er niet voor zorg .water en bleek schijn niet te helpen omdat poesen bleek niet hinderlijk vinden .iets tegen de deur aan spuiten tja ,maar dat vervlieg toch weer .of met regen er af .koffie prut weet ik dat help in de tuin maar geen optie voor tegen de deur
Rieneke1
12 jaar geleden
wat vervelend dat het zo moet gaan.
een ongecastreerde poes markeert, dat is natuurlijk gedrag voor het beestje, maar jij zit met de gebakken peren.
bleek/chloor nodigt een poes juist uit tot plassen, dus dat moet je nooit gebruiken.
luna400
12 jaar geleden
cica ,ja ze word zeker verwaardeloost ik vind het ook echt zielig ,als ze zit te miauwen aan mijn deur .
flyingcrow
12 jaar geleden
juist Cica!
Dit doet ze omdat ze haar terein wil afbakenen. Laat jouw poezen tegen de deur aan plassen en ze zal weten dat ze er niet mag komen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
luna400
12 jaar geleden
mijn voordeur is toch haar terein niet? mijn poesen kunnen niet aan de deur piesen die komen niet buiten ,dus ook geen optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daarbij zijn het geen honden. een kat zal niet op commando tegen een deur aanplassen. de kater zal hier waarschijnlijk heftiger op reageren met zijn sproeigedrag (hij ruikt de dames waar ie wellicht belangstelling voor heeft en laat dit andere katers ook gelijk even weten dat de poezen achter de deur voor hem zijn gereserveerd)
Je moet UF2000 gebruiken, dat is een krachtige geurneutralisator die effectief de strijd aanbindt met kattenpis. Daar waar urine geur ongewenst is biedt UF2000 een milieuvriendelijke en doelmatige oplossing.

UF2000 tegen geur van kattenpis maskeert de stank van urine niet door er een extra geur aan toe te voegen zodat een menggeur ontstaat, maar breekt de indringende geur af met behulp van enzymen.

UF2000 tegen geur van kattenpies kan gebruikt worden op harde ondergronden.

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.ecodor.nl/Consumenten-ontgeuring/Huisdieren/Kattenpis-geur-verwijderen-Urine-geur-middel-tegen-kattenpis-stank.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
haha, goed idee, maarruh, heb je aandelen in het produkt? ;-))
mijn oma zei altijd koffie prut in de tuin strooien dat zou katten afschrikken.
succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan de geur bestrijden met Nilodor. Dat gebruikten we vroeger in het asiel om geur van katers uit hokken ed. te krijgen. Het is als spray en druppels verkrijgbaar. De druppels kan je door het sop/dweil water doen.
Mijn ervaring is dat katten (binnen) niet snel meer op dezelfde plaats gaan plassen, maar of het ook in jouw geval met zo'n 'deurplasser' helpt......?
Ik zou het proberen.
Succes, met kat en met de buurvrouw!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, ik zie het (na al die tijd) ineens aan je avatar Cica ;-)
Kristal
12 jaar geleden
proest ;-)))
Zeg het tegen je buurvrouw en zij zal er wel op letten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer het nog een keer te bespreken met je buurvrouw, en neem een gezellig plantje mee voor bij haar voordeur.

zorg er wel voor dat dit plantje een van de volgende soorten is:
◦Nepeta cataria (wild kattenkruid).
◦Teucrium marum (gamander).
◦(sier)haver of een ander laag zacht gras.
◦Pollen Alyssum (schildzaad).
◦Dianthus deltoides (steenanjer).
◦Sagina (vetmuur).

katten houden van deze planten en worden aangetrokken door de deur ervan. (sommige maken zelf een kat sloom en in de 7e hemelijk lijkt het wel)

zet bij jezelf ook een plantje voor de deur, maar zorg dan dat het om andere soorten gaat (waar katten een hekel aan hebben zodat de lokplant van je buuv NOG aantrekkelijker zijn) ;-)
◦Geranium macrorrhizum (ooievaarsbek).
◦Dictamnus (vuurwerkplant).
◦Aloysia triphylla (citroenverbena).
(voor meer planten die link)

zet een decoratief schaaltje neer (eventueel met paaskipje?)met mottenballen (goedkoop te krijgen bij oa de action)
katten houden ook niet van deze lucht.

bij de action of blokker heb je weleens van die hondenbeeldjes met sensor die irritant blaffen. misschien werkt dit ook bij de kat?

ik weet niet of je een deurmat hebt liggen, maar deze kan je waarschijnlijk weggooien.
haal een (nieuwe) deurmat en besprenkel deze met azijn en strooi er peper op. (om de dag herhalen om er zeker van te zijn dat de lucht niet vervliegt, of de peper wegwaait)
bij een rubbermat (die met leuke figuurtjes) helpt dit uiteraard niet.

als de kat ziek is: melding doen hiervan. bel 144, en als je zeker wil zijn van je zaak ook bellen met de DB, LID, en AID?

heb je een huurhuis en werken alle tips niet dan kan je een klacht indienen bij de woningbouw. doe dit niet 1 keer, maar blijf contact houden en meldingen maken totdat de woningbouw je buuv benanderd en naar een oplossing zoekt.

het kan schelen als de kat geholpen word. jaarlijks zijn er acties om de kosten van een castratie te drukken (vraag info bij de DB, dierenarts en dierenspeciaalzaak wanneer er weer een actie komt waaraan verschillende dierenartsen meewerken)

ga niet met water gooien, en maak de pisplekken NIET schoon met bleekwater: katten houden van dit luchtje en zullen juist sneller terugkomen.