Waarom gedraagt mijn kitten zich zo?

Ik heb een kitten van inmiddels al 9 maanden oud. Hij is een nogsteeds volwaardige kater. Nu hier mijn vraag. Al sinds dat hij een klein ukkie was wou hij graag onder mijn kin kruipen met zijn koppie, en likt hij af en toe mijn wang of kin. Ook wanneer ik op bed lig, dan doet ie dit eigenlijk iedere nacht. Nu is dat het vreemde nog niet. Hij moet en zal ook iedere keer bij mij of mijn vriend op de wc moeten. Als wij er zijn, moet en zal hij dus naar binnen. Hij zal wanneer de deur nog open is proberen binnen te komen, en wanneer hij dicht is miauwen tot we hem binnen laten.
Ook heeft hij in het begin van onze relatie ook een paar keer wanneer mijn vriend stond te urineren met de deur open een paar keer op de pot gezeten. Toen stak hij steeds zijn koppie onder de straal. Sindsdien schopt mijn vriend hem dus uit het toilet. Waarom doet hij dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn katten zijn ruim 13, en de dame Moet en Zal mee de badkamer in om daar uitgebreid tegen me te mauwen. Ik laat de deur dus maar op een kier staan, die gaat alleen dicht als ik ga douchen. Als zolang als ze hier wonen, ruim 9 jaar, zeg ik dan: 'Ik ga douchen! Als je weg wilt, nu kan het nog!' Dan krijg ik een mauw terug, doe de deur dicht, en ja, dàn wil ze naar buiten, maar dan is het te laat. Dus dan gaat ze met de kont naar me toe hoog en droog op de wasmachine zitten wachten tot ik klaar ben en ze weer naar buiten mag. En zodra ik weer de badkamer in loop, gaat ze weer mee, druk 'kletsend' ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hele troost dat ik niet de enige ben die een kat heeft die graag mee naar de badkamer gaat. Begon al bang te worden dat mijn kat gewoon een raar geval was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*kuch*
Zit je er klaar voor?
ELKE kat is een raar geval.
;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt wel een beetje, maar het toiletbezoek is wel uitzonderlijk raar
Rieneke1
12 jaar geleden
nee hoor, dat is volkomen normaal.
mijn katten willen ook overal bovenop zitten.
de wc en badkamerdeur moeten altijd openstaan.
alleen als ik bezoek heb kan ik de wc deur sluiten, gelukkig maar ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn vreselijk nieuwsgierig, en we zitten daar extra te stinken, misschien gaat het daar wel om...
Hoewel ik elke keer tegen Tijger zeg: 'Ik ga toch ook niet voor de bak liggen loeren als jij erop zit?' Maar dan zegt ze alleen maar 'Mauw!'...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHAHA, het zijn idd stuk voor stuk rare wezens die katten.

Het beste antwoord

jouw kitten mag je duidelijk heel graag.
ook katten die bevriend zijn likken en verzorgen elkaar.

wat betreft dichte deuren; daar houden katten niet van, of de deur moet altijd dicht zijn, zodat de kat niet beter weet.
katten voelen zich het meest prettig als ze controle hebben over hun territorium.
dat is ook de reden dat een kat voor de deur kan staan te mauwen, om vervolgens toch niet naar buiten te willen als je de deur opent.
de kat wil gewoon even zeker weten dat het nog steeds kan.

wat betreft het kopje onder de straal steken; dit is geen kats gedrag, en ik denk dat hij in zijn enthousiasme even niet goed oplette.
of het is een erg sullig exemplaar, dat kan natuurlijk ook.

tot slot wil ik je toch het advies geven je kater rap te laten castreren, voor hij gaat sproeien.
een kater die eenmaal sproeit, leert dat maar moeilijk af, ook als hij alsnog wordt gecastreerd.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onze kat word expres niet gecastreerd voorlopig omdat we jongen willen met onze poes. Het is ook een raskat, dus vind ik enigzins zonde. Sproeien doet hij nog niet, en niet elke kater doet het. Ook zou ik het niet heel erg vinden mocht hij het toch doen
Rieneke1
12 jaar geleden
ok, dat is jouw keus.
mag ik vragen wat voor ras je hebt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een echte Europese Korthaar (dus niet een huis-tuin-en-keukenkatje)
Rieneke1
12 jaar geleden
wat grappig, dat zie je niet veel hier.
ik begrijp dat ze in scandinavie wel populair zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt. Al voldoet helaas mijn kater niet helemaal aan de rasstandaard qua aftekening.
Ivana
12 jaar geleden
Heb je ooit wel eens geroken hoe erg een sproeiende kater kan stinken? Het hele huis is ervan vergeven. Daar wordt je niet blij van. Dat is ook de reden dat dekkaters in aparte verblijven worden gehuisvest.
Rieneke heeft gelijk. Als hij eenmaal gesproeid heeft, blijft hij bezig. Je moet het natuurlijk zelf weten.
Je kan beter met de poes naar een dekkater toegaan dan deze kater als dekkater gebruiken. Dan ben je wel je huisdier kwijt.
Rieneke een plus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn ook katten die hun kop onder de kraan steken. wellicht dat de kat niet weet dat een straal 'water' ook urine kan zijn? (er bestaan nu eenmaal katten die wat minder tactisch zijn) ;-)
Rieneke1
12 jaar geleden
zou kunnen euca, er zitten idd aparte exemplaren bij :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb nog nooit een 'normaal' exemplaar gehad en vraag me af of ze weleens bestaan :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn kat vindt het heerlijk om met water te spelen. Als ik de douche aan zet en de douchekop op de grond leg, loopt hij er door heen en doet zijn kop ook gewoon in de douchestraal. Hij is nieuwsgierig en probeert het water te pakken met zijn poten en bek.