Kun je een Duitse herdershond pup zomaar adopteren of gaan er lange wachttijden vooraf?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat versta jij onder adopteren? als je een pup wil van een fokker maar een bepaalde combinatie ouders dan kan het zijn dat je moet wachten idd.

Antwoorden (3)

Dat is per fokker verschillend. Waar net een nestje is kan het zijn dat nog niet alle pups verkocht zijn. Je kunt dus bij verschillende fokkers gaan kijken (google herdershond fokkers) of ze pups hebben.
Maarrrr, ik zou als ik jou was wel bij verschillende fokkers gaan kijken (eerst op www en dan in real life) en de beste fokker uitkiezen, ook al moet je daat wachten op een nieuw nestje. En daarna nog 8 weken tot ze bij de moeder weg mogen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel, ik wil echt een herdershond, mooie beesten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik sta ook op de lijst, maar ik wil geen pup, ik wil er eentje die een uitgebreide training heeft gehad en die bij mijn karaktet past.
Maar puppy's zijn schattig! Wel goed opvoeden, he! :-)
Ivana
12 jaar geleden
Koop geen herdershond omdat het "mooie beesten" zijn. Het zijn werkhonden, zeker als je er een van goede afstamming hebt. Verkijk je niet op de tijd die je per dag met zo'n waardevolle hond moet werken, bezig zijn.
Ikzelf heb ook een werkhond (jachthond). Een hond dus die ook zijn hersens en neus ten volle moet kunnen gebruiken. Ik ben iedere dag minimaal 3 uur met haar bezig! (Een gewaarschuwd mens telt voor twee.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De hond die ik wil moet ook werken. Daar wordt hij nu voor getraind, daarna werkt hij, als het goed is, voor en met mij.
Maar idd, een herdershond moet je goed trainen en zowel 'geestelijk' als fysiek uitdagen.
Aan duitse herderpup is vrij snel te komen. De vereniging Duitse herders heeft ook iedere maand een puppylijst waarna je zelf de fokker kunt benaderen.

Het is wel zaak dat je een goede pup koopt bij een goede fokker want een hond met HD of andere kwalen is niet aan te raden leert de ervaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier is de puppylijst van de Duitse Herder Vereniging Nederland:
http://www.duitseherder.nl/

Als het goed is zijn de nesten met instemming van de DHV gefokt. Dat betekend dus dat de ouderdieren zijn getest op in het ras voorkomende ziekten en afwijkingen volgens de eisen van de DHV en dat ook de combinaties gemaakt zijn op advies van de vereniging.

Maar...het blijft altijd oppassen. Als je er geen verstand van hebt altijd iemand meenemen die dat wel heeft. Je smelt voor zo'n hoopje wol en dat kan wel eens niet de goede zijn. Houd ogen en oren open.

Ikzelf ben eerst naar verschillende tentoonstellingen geweest om te kijken welke lijn en fokker mij aanstond en of het ras wel overeenkwam met mijn verwachtingen. Dat voorkomt een miskoop. Voor de aanschaf van je eerste hond heb je een voorbereidingstijd van een jaar nodig, wil je het helemaal goed doen.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad!! vooral goed nadenken voordat er een hond wordt gekocht en vooral zoeken naar een goede fokker!
jodyenboyke
12 jaar geleden
+ en een (goede) fokker wil dolgraag dat zijn pup bij jou komt wonen, omdat je je zo goed voorbereid hebt!