wat is belangrijk de eerste week dat je een pupy in huis hebt? Hoe leer je die naar't toilet gaan? Kan dat in een bakje met kiezeltjes?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een pup leer je niet op een bakje zindelijk te worden,een pup moet je buiten zindelijk laten worden.

Het beste antwoord

Ik ben het eens met katjabe, en om toe te voegen > dat kan in een bak met kiezeltjes. Wij hadden dat achter in de tuin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kan als hij op een goed plekje urineert hem een complimentje geven en iets lekkers. Als hij op een fout plekje urineert dan roep je nee. De eerste week moet je nogniet tegrote rondjes met hem lopen. Veel plezier met je hond!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon naar buiten naar de plaats waar hij/zij het in de toekomst ook moet doen. Direct na het slapen, direct na het spelen en direct na het eten. Dat is voor een puppie zo ongeveer iedere twee uur.
De eerste drie weken waarschijnlijk ook 's nachts, maar dat hangt sterk van de pup af. Als het niet zo is heb je mazzel!

Beloon hem als hij het buiten heeft gedaan en wordt nooit boos als het binnen plaats vindt. De pup kan het nog niet helpen. Ruim het op als de pup weg is of slaapt. Een pup heeft nog behoefte aan 18 uur slaap per etmaal.

Toegevoegd na 2 minuten:
's Nacht éénmaal natuurlijk. Dan niet belonen en niet tegen hem praten. Neerzetten plassen, naar binnen en weer slapen. Anders maakt hij er een spelletje van.
Ivana