Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Onze pup van 8 maanden is gestorven ten gevolge van rattegif is er een andere ziekte met het zelfde ziektebeeld want kan het niet geloven

Hond

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ook wij hebben toen een hond van 6 jaar verloren.. Hij werd op een vrijdag uit het niets ziek en hetzelfde weekend op een zondag was hij dood.. Bij ons werd gezegd dat hij waarschijnlijk zichzelf had vergiftigd.. Volgens de dierenarts was er mogelijk een orgaan kapot gegaan o.i.d. Daardoor had hij waarschijnlijk zichzelf vergiftigd..
Het leek er toen bij onze hond ook sterk op dat hij iets van rattengif op had gegeten..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag een toxicologisch onderzoek aan. Dan pas heb je uitsluitsel of je hond gestorven is aan rattengif of aan een ziekte met een zelfde ziektebeeld. Er zijn natuurlijk kosten aan verbonden aan zo een onderzoek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik betwijfel het.Onze kat heeft eens een rat opgegeten die vol rattenvergif zat.Ze is erg ziek geweest en maandenlang nog erg mager maar ze heeft het overleefd.Daarna was ze helemaal terug de oude.
Ik weet niet of katten sterker zijn dan puppies maar ze weegt in elk geval veel minder, dus in verhouding zou ze sneller moeten sterven.
Het spijt me dat je hond dood is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
In Leusden zijn twee maanden geleden twee jachthonden vergiftigd. Twee van dezelfde eigenaar. Er was gif neergelegd, waarschijnlijk door jagers, maar de daders zijn nog niet gevonden.
Het hoeft dus geen rattengif te zijn geweest, het kan ook zijn dat er met grover geschut is gewerkt. Zoiets is vreselijk, zowel de pijn voor het dier als het verdriet van de eigenaar.
Ivana
12 jaar geleden
Jannik, ik leef met je mee. Sterkte. Dit is veel erger dan door ziekte of ouderdom.
wij hebben eens een pup verloren aan PARVO http://www.dierenkliniektiel.nl/ZI/ZIhond/ZIhond_virus_parvo.htm
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding