welke trimsalon is geschikt?

Ik heb een langharige kat (zie verdere vragen van mij), maar doordat de vorige eigenaar haar slecht behandelde, is haar vacht helemaal verklit... Waar in Haarlem kan ik haar het beste (niet te duur) laten ontklitten of scheren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vergat in het antwoord te vertellen: 1 van mijn katten scheer ik zelf omdat het scheelt in de kosten. omdat een langharige kat niet te scheren is met een gewone hondentondeuse heb ik een Wahl super groom aangeschaft. die was net zo duur als een scheerbeurt (ongeveer 100 euro)
in de zomer als het echt warm is hebben mijn beiden perzen het jasje uit. ontklitten gaat echt niet meer als de ondervacht helemaal vervilt is. het doet de kat enorm veel pijn (trekt aan de huid, het schuurt)
daarbij kan de kat smetplekken hebben die je niet ziet, en is het goed als de kat een keer helemaal kaal is om te zien welke schade er onder de klitten zit en de huid de kans krijgt om te ademen. goed dat je de zorg van de kat op je hebt genomen, want een kat zo verwaarlozen valt wat mij betreft onder dierenmishandeling. er zijn ook cursussen waar je kan leren je kat te ontwollen en te scheren overigens. dit gaat zonder narcose, en je kan je eigen kat meenemen (dus sla je 2 vliegen in 1 klap) :)

Het beste antwoord

Ik vond www.trimsalonhaarlem.nl. Die trimt met name katten. Zowel scheren als ontklitten. Scheren kost 46,00 en ontklitten 41,00. Als de vacht helemaal verklit is, valt het scheren ook niet mee. Er zullen waarschijnlijk ook eerst meerdere klitten weggeknipt moeten worden (zeker de klitten die dicht op de huid zitten) voordat er geschoren kan worden. Ik heb vroeger eens zo'n verwaarloosde langharige kat geschoren (heb trimopleiding gedaan), en dat was een behoorlijke klus. Ik kan me voorstellen dat een trimsalon dan wel iets extra's rekent. Maar je zou inderdaad ook een dierenarts kunnen vragen. Die kan indien nodig ook een "roesje" verdoving geven, als hij het scheren/kammen niet toelaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

je hebt niet zoveel trimsalons die zijn gespecialiseerd in katten.
zo uit mijn hoofd zou ik er alleen een in almere weten.
beter ga je naar de dierenarts om haar te laten ontklitten/scheren.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Scheren is helaas soms noodzakelijk. Maar wees gerust, het haar groeit relatief snel weer terug :)
Rieneke1
12 jaar geleden
ze zijn vaak enorm opgelucht als die pijnlijke klitten weg zijn.
en ze zien er best wel schattig uit dan vind ik, net een poedeltje :)
heb een pers die zich beslist niet laat kammen (herplaatser die altijd shows heeft gedaan en het gepluk, gekam, zoveel meer dan beu is)

ze is een keer naar een trimsalon geweest en was er rond de 100 euro kwijt.
tegenwoordig gaat ze naar de dierenarts waar ze haar scheren en ben net iets minder kwijt en zit veel dichter in de buurt.

het beste kan je even googlen op katten plukken/scheren en/of ontwollen icm met je woonplaats.

veel zijn er niet dus denk dat je beter je DA kan bellen of hun iemand weten, en anders daar de kat laten scheren.