zijn er dingen waar je opvoedkundig op moet letten als je een dwergpoedeltje koopt? Hoe moet je zo'n hondje opvoeden?

dwergpoedel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij het kopen van een dwergpoedel moet je goed opletten of het diertje er gezond uitziet, geen opgezwollen buikje heeft (wormen) geen vies kontje (diarree). Frisse oogjes zonder afscheiding.

Of de moeder nog bij het nest is en hoe zij eruit ziet. Of ze vriendelijk is naar bezoekers.
Een moederhond die agressief is zal dat overbrengen op het nest.

Als je nog nooit een hond hebt gekocht, neem dan iemand mee die er verstand van heeft. Je hebt kans dat je bij de eerste aanblik smelt en dat is niet altijd erg verstandig.

Wil je een rashondje, dan kan je het beste even contact opnemen met de rasvereniging om te vragen naar goede fokkers. Er wordt erg veel gerommeld, zeker met de kleinere rassen. Daar wordt je op den duur niet blij van, want je moet er wel ongeveer 16 jaar mee optrekken.

Een (dwerg)poedel is een zeer intelligente hond. De kans dat hij foute dingen oppikt is net zo groot als dat hij goede dingen snel leert. Je zult dus vanaf het begin stevig in je schoenen moeten staan. Dat wil dus zeggen dat wanneer dit je eerste hond is, je zeker naar een cursus moet gaan. Zelf leer je daar erg veel en daardoor weet je ook waar je de fout in kan gaan. En niet alleen naar de puppycursus, dat is maar een klein begin. Ook de vervolgcursus.

Lees voordat je het hondje koopt het Nederlandstalige boek van de hondenfluisteraar 'Cesar Millan'. Kost je 17.95, maar dat voorkomt je eerste fouten en geeft een goed inzicht in dat waar je aan begint. Er zijn meer goede boeken: Klaas Wijnberg, onze eigen Hondenfluisteraar heeft ook een zeer aanbevelenswaardig boek geschreven. Begin niet aan een hond zonder voorafgaande informatie. Ga ook eens kijken bij de puppycursus voordat je een hondje koopt en kijk eens langs de lijn hoe anderen bezig zijn en hoe er wordt lesgegeven. Een hond opvoeden is geen kattendrek. Je wordt er soms doodmoe van, maar......een goed opgevoede hond is een feest om te bezitten.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank u, ik ga er toch nog eens over nadenken of ik wel een hondje koop voor mijn oude vader.

Andere antwoorden (1)

Net als met alle honden, hem leren dat jij de baas bent, eventueel via een hondentraining