Hoe zorg ik dat mijn 3 kittens van ongeveer 1 maand oud geen kattenbakvulling meer eten?

En mijn vraag is wat ik kan doen zodat zij het niet eten en wat kan er gebeuren als zij het eten want het zijn soort steentjes en ben bang dat zij problemen kunnen krijgen in hun buikje

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Jouw kittens zijn van alles aan het onderzoeken, en dat doen ze ook met hun bekje.
Zorg in ieder geval dat het grit wat ze binnenkrijgen NIET klontvormend is, dat is levensgevaarlijk.
Gewoon grit is niet direct een ramp als ze er wat van binnenkrijgen.
Vermoedelijk maken ze er geen gewoonte van, maar als je het vaker ziet zou je de kattenbak tijdelijk buiten bereik van de kleintjes kunnen zetten.
Het is sowieso goed als je voor kittens her en der kleine bakjes neerzet, omdat ze die snel moeten kunnen bereiken als ze aandrang voelen. Vul die kleine bakjes met fijn niet klontvormend grit. Zo nodig kan je ze ook tijdelijk vullen met houtkorrels of krantensnippers. Daarna wel rustig mengen om weer terug te gaan naar het grit van je keuze, zodat ze daaraan kunnen wennen.
Rieneke1
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Kan ik ook rijstkorrels in het kattenbak doen of is dat ook niet goed voor de kittens
Rieneke1
3 jaar geleden
Nee, dat is geen goed idee, waarom zou je dat doen? Dat zwelt op in het maagje.