Kan een 3-jarig konijn een evenwichtsstoornis hebben? Hij valt steeds om. Vooral met z'n achterpoten. Dit lijkt me niet normaal?

Hij is niet verlamd ofzoiets en verder loopt/springt hij normaal. Maar steeds vaker "valt" hij om.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kun je dit niet beter aan de dierenarts vragen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar dan moet ik er helemaal op de fiets naartoe met het beestje achterop. Is stress voor hem en even na laten kijken kost ook al snel weer wat. Dus ik dacht, ik vraag het eerst hier even.
Rieneke1
12 jaar geleden
bel de dierenarts dan even voor advies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zal ik doen! Bedankt! Had ik nog helemaal niet aan gedacht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedoel je niet het zichzelf omgooien om lekker te gaan liggen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat doet hij ook wel, maar als hij loopt dan valt hij echt gewoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je dieren hebt weet je dat ze ziek kunnen worden, en weet je dat de kosten van een dierenarts hoog kunnen zijn. net als het vervoer (er is vast wel iemand die ff mee wil rijden en anders het OV!) zijn de kosten geen enkele reden om je konijn te laten sukkelen met klachten. je weet dat het niet vanzelf overgaat, dus ik zou er maar spoed achter zetten als ik jou was. ik hoop dat het geen oorinfectie is die naar binnen is geslagen zodat er blijvende schade is aan het zenuwstelsel/hersenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had dit ook met mn konijn
Ik ging naar de dierenarts
Hij gaf mn konijn medicijnen en nu is hij weer normaal geworden

Antwoorden (5)

ja konijnen kunnen moeite met hun evenwicht hebben , maar als ze ouder worden gaat het vanzelf wel over en ga maar naar de dieren arts
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees en bekijk dit even.
Het is waarschijnlijk E.Cuniculi.

http://www.huisdierenziekenhuis.nl/diereninfo/konijnen/encephalitozoon-cuniculi.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die van mijj had het ook. Die had een bacterie vertelde de dierenarts. Ik heb wel wat gehad voor hem. Maar wee niet meer hoe het heet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan verschillende oorzaken hebben. Ik zou even naar de dierenarts gaan.
Mijn konijn had dit ook. Zij had een tumor die tegen haar hersenen aan drukten. Daardoor had ze geen goed evenwicht meer. We hebben haar uiteindelijk moeten laten inslapen.
Ik hoop dat het snel beter gaat met je konijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ohh dat is echt erg!! Ik hoop dat het niet zo erg is met mijn konijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 het kan verschillende oorzaken hebben dus het is hoe dan ook van belang dat het konijn van de vraagsteller naar de DA gaat. spijtig te horen dat het met jullie konijn zo is afgelopen uiteindelijk...
normaal is het idd niet dus je had al met je konijn naar de dierenarts gemoeten.

het is niet vast te stellen waarom je konijn dit doet. het kan een virusinfectie zijn, een bacteriele infectie, een stukje hooi wat in het oor is gekropen, een cyste of andere (lokale)zwelling met een andere oorzaak.

het kan ook oormijt zijn wat voor een oorontsteking heeft gezorgt (bacterie is ook mogelijk) om maar een voorbeeld te noemen, waar echt héle nare gevolgen aan kunnen zitten.
ze kunnen dan hun evenwicht verliezen (omvallen dus) scheef lopen en hun kop scheef houden omdat het op de hersenen/zenuwstelsel slaat als het verwaarloosd wordt.

kortom:maandag meteen met je konijn naar de dierenarts!

beterschap en succes met je bunny