Kan een 3-jarig konijn een evenwichtsstoornis hebben? Hij valt steeds om. Vooral met z'n achterpoten. Dit lijkt me niet normaal?

Hij is niet verlamd ofzoiets en verder loopt/springt hij normaal. Maar steeds vaker "valt" hij om.

Weet jij het antwoord?

/2500

ja konijnen kunnen moeite met hun evenwicht hebben , maar als ze ouder worden gaat het vanzelf wel over en ga maar naar de dieren arts

Lees en bekijk dit even. Het is waarschijnlijk E.Cuniculi. http://www.huisdierenziekenhuis.nl/diereninfo/konijnen/encephalitozoon-cuniculi.html

Die van mijj had het ook. Die had een bacterie vertelde de dierenarts. Ik heb wel wat gehad voor hem. Maar wee niet meer hoe het heet

Dit kan verschillende oorzaken hebben. Ik zou even naar de dierenarts gaan. Mijn konijn had dit ook. Zij had een tumor die tegen haar hersenen aan drukten. Daardoor had ze geen goed evenwicht meer. We hebben haar uiteindelijk moeten laten inslapen. Ik hoop dat het snel beter gaat met je konijn.

normaal is het idd niet dus je had al met je konijn naar de dierenarts gemoeten. het is niet vast te stellen waarom je konijn dit doet. het kan een virusinfectie zijn, een bacteriele infectie, een stukje hooi wat in het oor is gekropen, een cyste of andere (lokale)zwelling met een andere oorzaak. het kan ook oormijt zijn wat voor een oorontsteking heeft gezorgt (bacterie is ook mogelijk) om maar een voorbeeld te noemen, waar echt héle nare gevolgen aan kunnen zitten. ze kunnen dan hun evenwicht verliezen (omvallen dus) scheef lopen en hun kop scheef houden omdat het op de hersenen/zenuwstelsel slaat als het verwaarloosd wordt. kortom:maandag meteen met je konijn naar de dierenarts! beterschap en succes met je bunny

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100