Mijn cavia ligt sinds gisteren stip in haar kooi en eet en drinkt niet meer. Wat kan ik doen?

Ook trilt ze een neetje als ik haar aanraak, en mijn andere cavia heeft nietd. Ze worden 6 jaar

Toegevoegd na 1 minuut:
*stip=stil
*neetje=beetje
*nietd=niets

Weet jij het antwoord?

/2500

Toen wij thuis toen wij nog kleine kinderen waren hadden wij twee cavia's. Toen ze 7/8 waren at en dronk de ene niet meer. Wij gingen na een tijdje naar de dierenarts om even te kijken wat er aan de hand was, ze bleek te lange tanden te hebben waardoor ze niet meer kon eten / drinken. De tweede cavia ging een tijdje later dood aan ouderdom. Wij hebben een jaar later weer cavia's gekocht. Na 9 jaar at en dronk de ene ook niks meer, wat erg gek was aangezien zij juist altijd veel at. Wij zijn ook met haar naar de dierenarts geweest en ze bleek 3 tumoren in haar te hebben waardoor het heel erg veel pijn deed als de at en/of dronk. Een dag na de diagnose is zij overleden. De andere cavia is een paar maanden later ook overleden. Zij is overleden aan ouderdom. Wel trilde zij de hele dag toen ze overleed, en at en dronk ook niet meer. Het moraal van het verhaal is dus: Ga naar de dierenarts tijdens het spreekuur om even voor de zekerheid te kijken wat er aan de hand is. Je cavia kan iets hebben waardoor ze niet meer kán eten / drinken. Veel sterkte in ieder geval!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100