Wat is de soort/naam van deze hond?

Ik wil heel graag deze hond, maar ik heb geen idee wat voor soort het is!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je een omschrijving of een plaatje van de hond?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoek eens op;
Boomer
Maltezer
Shih tzu En ik neem aan dat je niet een hond uitkiest op alleen z'n uiterlijk hè? Doe ook onderzoek naar leefgewoonten, karakter, eigenschappen, opvoeding en vooral wat jij hem te bieden hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En verdiep je vooral in het zelf opvoeden van je hond! Een hond is geen mode artikel om te showen.
Ivana
10 jaar geleden
Slechte start om aan een hond te beginnen.
Schrijf eens een lijstje op van alle eigenschappen die je in een hond zoekt. Als knuffelen bovenaan staat, klopt er iets niet.
Pak de hondenencyclopedie van b.v. Esther Verhoef en ga eens alle rasgroepen langs. Pas als je dat hebt gedaan mag je voor de hond van je keuze vallen. Doch....dan begint het pas: asiel? fokker voor rashond? en de volgende 100 vragen. Doe je dit niet en maak je een verkeerde keus, dan zit je de komende 15 jaar geestelijk in de ellende. Niet alleen jij, maar ook de hond.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben het volledig met Ivana eens,bovendien praat je bij een hond niet over soort maar ras wat al betekend dat je (nog) geen verstand van honden hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zie net dat je pas 15 jaar bent dus is het logisch dat je nog niet veel van/over honden weet. Het is wel heel belangrijk dat jouw ouder(s)/verzorger(s) het ook met jouw keuze eens is/zijn omdat jij vast niet altijd thuis zal zijn.Bij de verzorging komt veel meer kijken dan jij misschien nu nog denkt.

Antwoorden (2)

Het is in elk geval een terrier-achtige. Maar of het nou de Border Terrier, de Norfolk Terrier 0f de Norwich Terrier is, is moeilijk te zien. Ze lijken allemaal zo veel op elkaar.
http://norwichterrier.nu/
http://www.norfolk.nl/
http://www.borderterrier.nl/
En als je op Google "Terriers" afbeeldingen kijkt, kom je er misschien nog meer tegen.
10 jaar geleden
Bijna mijn eigen hond. alleen heeft dit hondje een andere kleur.

Mijn hond is een kruising met een shit-zhu (als je het zo schrijft..) en een Yorkshire Terriër.

De hond die jij zoekt is sowieso een Terriër kruising.