Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn katten bang voor standkacheltjes?

Onze kat loopt altijd met een grote boog om ons standkacheltje heen als hij aanstaat,ook als ik s'avonds een pittenzak warm maak, ruikt hij er even aan en dan springt hij weg.Is het gewoon de warmte die ze niet fijn vinden of is het iets anders?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

mogelijk is je pittenzak nog vij nieuw?
dan kunnen ze een scherpe geur afgeven, die katten niet prettig vinden.
jet ligt echt aan jouw pittenzak, of het is een eigenaardigheid van jouw kat.
zodra ik hier een hete pittenzak op schoot leg, zit er een kat bovenop om mee te genieten van de warmte.

wat moet ik me voorstellen bij een standkacheltje?
als dat een kacheltje is wat zo nu en dan bij felle kou wordt neergezet, dan is het gewoon vreemd voor hem, en een verstoring van z'n territorium.
als het een vaste kachel betreft, dan zal de geur hem niet aanstaan.
mogelijk is er ooit iets op geknoeid, wat wij niet meer ruiken, maar de kat wel?

het is dus niet zo dat katten in z'n algemeenheid bang zijn van kacheltjes en pittenzakken.
(Lees meer...)
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 mooi antwoord over het algemeen zijn ze ook niet bang van warmte ;-))
(die 'warmte magneten' hier zijn uit hetzelfde hout gesneden) :)
Rieneke1
12 jaar geleden
ik controleer af en toe of ze niet gaan smeulen! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha!!!
onvoorstelbaar wat ze kunnen verdragen aan warmte die schootplakkers he? ;-))
Kan echt verschillen per kat .Wij hebben er katten bij die juist dicht tegen zo'n kacheltje aan gaan liggen. Maar een paar andere juist niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alle katten zijn bang voor standkacheltjes, net zoals niet elk persoon bang is voor spinnen. Dat ligt aan de persoonlijkheid van je kat en verschilt dus ook per kat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding