HELP, is mijn kat in levensgevaar?

Mijn kat heeft net een amoxicilline capsule (500mg) opgegeten van de grond, het was voor mijn blaasontsteking en er was 1 capsule dus op de grond gevallen en hij heeft hem snel opgegeten. Het is een jonge / best wel kleine kat en ik weet niet of dit schadelijk is en of ik nu iets moet doen? Wie kan me hierbij helpen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Mag je wel heel snel naar de dierenarts gaan met dit soort medicatie, het is voor grote mensen, en niet voor een klein lichaampje van een kat! Naar de dierenarts ermee!

Jij moet onmiddellijk naar een dierenkliniek en de maag laten leegpompen. Die dosis is veel te hoog voor dat poesje.

Of het schadelijk is weet ik niet, maar je hebt het over een behoorlijk zwaar antibioticum en een kleine kat. Ik zou geen tijd verspillen en direct de dienstdoende dierenarts bellen voor advies. Misschien werkt het bij katten wel net als bij mensen, en kan er actieve kool gegeven worden om de stof te neutraliseren, of kan er iets anders gedaan worden om de eventuele toxische werking te neutraliseren. Ik zou zo snel mogelijk bellen, want hoe eerder je advies hebt, hoe minder de tablet is opgelost op het moment dat jij of de dierenarts de juiste acties onderneemt. Toegevoegd na 11 minuten: Bij mensen is één van de meest voorkomende bijwerkingen trouwens misselijkheid en diarree, dus 't zou zo maar kunnen dat je kat zelf het grootste deel al uitbraakt. Maar wel bellen hoor. Ook weer bij mensen, is de meest schadelijke bijwerking een verstoring van de nierfunctie. Ik zou m'n kat in elk geval veel te drinken geven, want het spul gaat vooral via de urine weer je lichaam uit (bij ons dan, zal toch bij katten ook zo zijn) dus het zijn vooral de nieren die het werk moeten doen. Een symptoom van overdosering, vooral bij nierfunctiestoornissen, zijn convulsies. Houd dat dus in elk geval in de gaten bij je kat.

waarom vraag je hier om hulp... je moet je dierenarts bellen en wel NU!!!! en direct gaan, niet afwachten op alle antwoorden op goeievraag....

de hoeveelheid die je kat heeft binnengekregen is niet heel hoog, maar bel voor de zekerheid toch even je dierenarts.l hou je kat goed in de gaten op bijverschijnselen, zie de bron.

Bronnen:
http://www.vetinfo.com/amoxicillin-for-cats.html

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100