mijn hamster droomt denk ik kan dat?

hoi mijn hamster die doet soms raar in zijn slaap de ene keer bibbert hij en de andere keer is het net of hij de hik heeft zegmaar zonder geluid maar wel het heen en weer wiebelen die doet hij als hij op me schoot dus in zijn hok weet ik niet of hij het doet weten jullie wat het is ik dacht misschien aan dromen?

Toegevoegd na 1 minuut:
die doet hij moest zijn dat doet hij, sorry

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Ik vond een interessant stukje voor jou op Infonu, er werden proeven gedaan met ratten en die dromen dus, als ratten dromen, dan weet ik zeker dat hamsters en alle andere dieren dat ook kunnen, ik heb even een stukje tekst uit dat artikel gekopieerd:

Dromen dieren?

De meeste zoogdieren dromen net als mensen. Neem bijvoorbeeld ratten. Deze werden ooit een hele dag in een doolhof losgelaten. Daar moesten ze speciale opdrachten uitvoeren, terwijl hun hersengolven werden gemeten. Voordat de ratten de uitgang hadden gevonden werden ze in slaap gesust. Toen ze daarna in hun slaap opnieuw werden gemeten, werden dezelfde patronen zichtbaar. De patronen waren zo gelijk, dat de onderzoekers zelfs konden zien waar de ratten liepen in hun 'droomdoolhoven'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja dat is dromen ;-)
Mijn ratten doen dat ook,die slapen dan zo vast dat ze liggen te stuiptrekken.
Geen zorgen om maken dus ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker kan dat! Jouw hamster is de dag/nacht in de dromen aan het verwerken, is gezond! Mensen hebben dat óók soms....