Wie weet een goede site waar ik een pony kan kopen?zie beschrijving

wij zijn van plan om een pony te kopen, ik wou het liefst tussen de 0 en 10 jaar, dus ik mocht zelf op zoen gaan, weet iemand misschien op marktplaats na een goede site, waar ik ook kan kijken in mijn omgeving?kan iemand helpen?

Toegevoegd na 3 minuten:
sorry spel fout ik bedoelde op zoek gaan.

weet iemand ook waar ik op moet letten bij het kopen van een pony?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op zoen gaan.
ik lag me in een deuk
je bedoelt zoek gaan
anneliez
12 jaar geleden
waar lag je? op bed of op de grond?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lastige vraag, hetzelfde als: waar moet je op letten bij het kopen van een auto. als je geen monteur bent weet je nooit wat ze je aansmeren tenslotte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Liefst tussen de 0 en 10 jaar.. Hoeveel weet jij over pony's?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik heb zelf al 3 verzorg pony's het gaat er om dat het mij niet uitmaakt of het een jonge pony is van 2.5 jaar of al een pony die L2 rijd en 8 jaar is,

Het beste antwoord

je moet overal op letten bij het kopen van een paard of pony, maar als je er geen kijk op hebt of er geen ervaring mee hebt #altijd# iemand meenemen.

je moet op zoveel letten dat het niet te vertellen én uit te leggen is.

waar je een pony kan kopen ligt eraan wat voor pony je zoekt.

altijd een 'proefrit' maken (hoe loopt het dier op harde ondergrond bv. hoe is ie in het verkeer, hoe is ie met opzadelen, uit de wei halen, met andere dieren en paarden, hoe gedraagt het zich op stal etc.)

lijkt het wat dan altijd een proefperiode vragen (karakter moet klikken, je moet een dier aankunnen anders ben je kansloos en is een shetlander zelfs gevaarlijk) en ALTIJD klinisch én rontgenologisch laten keuren voor je een koop sluit.

tussen de nul en 10 jaar is nogal een verschil, dus als je voor jezelf eerst duidelijk hebt wat je zoekt, en wat je met een pony wil dan kan je gericht gaat zoeken.

als je een grasmaaier zoekt kan je bv en shetlandhengstje voor de dood wegkopen (bij het slachthuis dus, dan betaal je eigenlijk de KG prijs)

als je mensen kent die in het paardenwereldje zitten hoeft een jong hengstje (in deze tijd zal het een bijna een jaarling zijn) nog geen 50 euro te kosten.

maar hengsten hebben nadelen, merries ook.
wil je een dier met papier is het een ander verhaal, net als je een dier wil hebben wat gepresteerd heeft in de sport, hier en daar een premie in het papier heeft staan etc.

Toegevoegd na 4 minuten:
er bestaan geen goede of slechte sites, zowel eerlijke mensen als oplichters vind je overal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt!
ik heb raad gepleegd met de eigenaren van m'n verzorg pony's en die hebben me een heel stuk op weg geholpen, hun welsh pony is op dit moment drachtig en zo dra die ter wereld is mogen wij hem over kopen, hij/zij mag gratig bij hun op stalling staan dus dat is ook mooi.

Andere antwoorden (2)

misschien kun je hier eens gaan kijken!
weet niet waar je woont
http://www.jansenvandenhout.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Speurders.nl is een site vol met paarden die te koop staan!