de beste plekken zijn bij uitgangen en doorgangen.
dit zijn de plekken waar katten van nature graag markeren door te krabben, want op deze plekken zet het de meeste zoden aan de dijk.
ook hebben ze op deze plekken het beste overzicht.
zet de paal dus voor het raam of bij de deur.
Rieneke1
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bij een kast bijvoorbeeld dan kan hij nog hoger klimmen dat vinden katten fijn als ze hoog zitten voelen ze zich veilig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou het zo dicht mogelijk bij de mensen in de buurt doen dat vind de kat ook gezelliger en voelt zich echt thuis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dichtbij de favoriete ligplekken. Een kat/ poes gaat nl. vaak net na een dutje rekken en strekken en zijn/ haar nagels scherpen. Dan wil je dat ze dat aan de krabpaal doen en niet aan bv. je mooie bank. De hoogte van de paal is van belang omdat een kat graag alles ziet wat er gebeurd in huis. Bij ons staat de paal in t midden van de kamer tegen de muur. Wij hebben 3 katers en 5 poezen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het best kan je ze plaatsen waar ze zoveel mogelijk te kijken hebben.Voor het raam is daarom ideale plaats.Liefst een hoge krabpaal zodat ze de kamer kunnen overzien.Ook vinden ze het fijn om bijv naast de krabpaal op een kast te kunnen klimmen en vanuit die kast weer een ander object wat hoog is.