Mijn hond heeft weer een nieuwe tik en wil haarzelf steeds ingraven in de bank dan springt ze erop en begint te graven waarom is dit ?

Toegevoegd na 53 seconden:
Ze sloopt de hele bank

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ik had het bij de reakties geplaatst voor een foutje,hierbij nogmaals mijn antwoord: mischien wil ze een lekker kuiltje graven om in te liggen,ik heb een apart los fleece dekentje op zijn kleed gedaan omdat hij ook altijd gaat graven en met dat losse dekentje kan ie lekker een hoopje ervan maken waarna hij er tevreden op gaat liggen. als je hond altijd gewend is om op de bank te liggen kan je mischien een fleecedekentje o.i.d neerleggen waar ze wel in/op kan graven voordat ze uiteindelijk gaat liggen.

ze vraagt om aandacht,dat doen ze puur uit verveling ,doe haar een riem om en als ze op de bank springt,geef een ruk zijwaarts niks zeggen en zorg dat ze van de bank af gaat, en pak zn speelknoest van draad en speel dan even met haar.

Als je hond erna gaat liggen op de plek waar zij gegraven heeft dan kan het zijn dat ze een 'kuiltje'heeft gegraven omdat dit instinct er nog in zit. Honden doen dit in de natuur ook als ze een slaapplekje willen maken,ze graven dan een kuiltje om erin te slapen,alleen kun je dit je hond niet wijsmaken dat het thuis niet gaat lukken of hij moet al een gat in de bank hebben gegraven.;-)))

kan het zijn dat er op die plek een speeltje, soepje of bot terecht gekomen is en dat ze die steeds weer probeert te pakken;)? dat was nml met de hond van een vriendin van me het geval

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100