Mijn hond heeft weer een nieuwe tik en wil haarzelf steeds ingraven in de bank dan springt ze erop en begint te graven waarom is dit ?

Toegevoegd na 53 seconden:
Ze sloopt de hele bank

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen idee waarom ze het doet, maar direct ingrijpen.
pak haar in haar nekvel en deponeer haar op haar plaats.
(of je moet natuurlijk aan nieuwe meubelen toe zijn...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe oud is ze? Mijn hond deed dit als ze loos werd/was.
Soort nesteldrang
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja idd Adriek lol ze is 6 jaar Mila
Ivana
12 jaar geleden
Ben je er zeker van, dat er geen bot tussen de kussens is gevallen? Ze kunnen dat zelfde doen als ze iets ruiken wat ze willen hebben, maar niet weten waar het precies gebleven is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mischien wil ze een lekker kuiltje graven om in te liggen,ik heb een apart los dekentje op zijn kleed gedaan omdat hij ook altijd gaat graven en met dat losse dekentje kan ie lekker een hoopje ervan maken waarna hij er tevreden op gaat liggen.
als je hond altijd gewend is om op de bank te liggen kan je mischien een fleecedekentje o.i.d neerleggen waar ze wel in/op kan graven voordat ze uiteindelijk gaat liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het met patje69 eens.Ze willen inderdad een holletje maken.Een oud vest of dekentje op de bank leggen.

Het beste antwoord

ik had het bij de reakties geplaatst voor een foutje,hierbij nogmaals mijn antwoord: mischien wil ze een lekker kuiltje graven om in te liggen,ik heb een apart los fleece dekentje op zijn kleed gedaan omdat hij ook altijd gaat graven en met dat losse dekentje kan ie lekker een hoopje ervan maken waarna hij er tevreden op gaat liggen.
als je hond altijd gewend is om op de bank te liggen kan je mischien een fleecedekentje o.i.d neerleggen waar ze wel in/op kan graven voordat ze uiteindelijk gaat liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ty

Andere antwoorden (3)

ze vraagt om aandacht,dat doen ze puur uit verveling ,doe haar een riem om en als ze op de bank springt,geef een ruk zijwaarts niks zeggen en zorg dat ze van de bank af gaat, en pak zn speelknoest van draad en speel dan even met haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan geef je eerst straf en meteen daarna beloning. Lijkt me een beetje verwarrend...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je geef geen straf maar corrigeert haar,en geef aan dat de knoest wel goed is ,mijn hond doet het niet meer ,je heb honden die meer beweging nodig hebben als een ander,en als ze die niet krijgen,omdat de eigenaar dat niet altijd uitkomt,gaat hij zich vervelen en dingen slopen
Als je hond erna gaat liggen op de plek waar zij gegraven heeft dan kan het zijn dat ze een 'kuiltje'heeft gegraven omdat dit instinct er nog in zit.
Honden doen dit in de natuur ook als ze een slaapplekje willen maken,ze graven dan een kuiltje om erin te slapen,alleen kun je dit je hond niet wijsmaken dat het thuis niet gaat lukken of hij moet al een gat in de bank hebben gegraven.;-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan het zijn dat er op die plek een speeltje, soepje of bot terecht gekomen is en dat ze die steeds weer probeert te pakken;)?
dat was nml met de hond van een vriendin van me het geval
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dat is het niet ty