Hoe krijg je bloedluizen weg in het kippenhok, bv op stokken en in nesten ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (7)

zelf geen ervaring mee maar..:

Nieuw van Denka: Bloedluispoeder
Sinds december 2005 brengt Denka een nieuw middel tegen bloedluis op de markt: U5 Bloedluispoeder. Dit middel mag u toepassen met de kippen in het hok. Het middel is reukloos en werkt snel en langdurig. Een paar handen vol bloedluispoeder in de ren of in het hok is al voldoende om uw kippen tegen rode bloedluis te beschermen.

U5 Bloeduispoeder is gebaseerd op diatomeeënaarde. Een grondstof die van nature in onze bodem voorkomt. Diatomeeënaarde wordt om zijn schurende werking ook wel in tandpasta toegepast.
De schurende werking is ook van toepassing bij de bestrijding van rode bloedluis. De beestjes kruipen door het bloedluispoeder en schuren daarbij hun skelet open. Zij sterven vervolgens door uitdroging.

Lurectron Flow: een oude bekende
Denka heeft alweer geruime tijd Lurectron Flow in haar assortiment. Voor de bestrijding van bloedluis is Lurectron Flow een uitstekend middel, het middel mag worden toegepast in het hok waarin de kippen aanwezig zijn. Spuit met een oplossing van 40-80 ml Flow op 5 liter water zodanig dat alle schuilplaatsen bereikt worden.
Overdag toepassen (’s nachts bevinden de bloedluizen zich op de kippen).
Lurectron Flow is te verkrijgen in een verpakking van 500 ml en van 250 ml
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb op verschillende sites een aantal verschillende tips gelezen.

Onder andere:

bestrijden met bloedluispoeder http://www.denka.nl/nl/nieuws_archief.asp of

Alles insmeren met sla-olie of

Een plantenspuitje vullen met diesel en dat op de plekken spuiten

Kijk ook even op de site van de bron.. daar staan nog meer tips.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ectoparasieten Spray heeft een ectoparasieten- en insectwerende werking en is huid- en haarconditioner tegelijk.

Ectoparasieten Spray beschermt het dier tegen insecten, teken, vlooien, luizen, schurftmijt, dazen en bloedluis.
Deze spray is tevens te gebruiken als kennelreiniger en hokkenreiniger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Buiten de spray (wat je 2 maal per jaar moet doen)
En goed in hoeken kieren spuiten.

Kun je in de nestjes of slaap plekken onder het nestgedeelte een plukje shag doen. Dan komen daar absoluut geen bloedluizen meer.

EN als je ze niet ziet. Dan zijn ze er ook hoor.
Dus spuiten altijd 2 maal per jaar!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor het hok: geheel bespuiten met Halamid-D, een industrieel ontsmettingsmiddel.

Voor de kippen: Spray 404 van Beaphar onder de vleugels en op de rug (niet op de kop). De kippen een dag niet in het hok laten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan roofmijten bestellen.Die jagen op de bloedluizen, eten ze tot de laatste luis op, ze leven ongeveer zes weken, planten zich ook voort maar sterven uit als de voeding op raakt.Als het echt moet eten ze ook elkaar op.Kijk eens op REFONA (respect for nature), daar vind je de merknaam van de bestelling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb eens gehoord dat je alles van binnen Wit moet verven en dat dat ook helpt.