welke kaas het beste voor een pup van 8 weken?

wij willen om als pup goed gedrag te leren stukjes kaas geven.. maar welk soort kaas is dan het beste, we willen niet dat ie te dik word of er van aan de diaree gaat ofzo.

kan je ook stukjes worst geven? en welk soort worst dan?

Toegevoegd na 2 minuten:
we hebben ook een kong kan je daar iets van pindakaas indoen,, of beter iets anders??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.9K
Ritsuka
12 jaar geleden
Kaas zou ik niet doen, wij wisselden altijd af met knakworstjes, frikandel (hele kleine stukjes), kattebrokjes en hondekoekjes.
paulus811
12 jaar geleden
waarom geen kaas ritsuka? Lijkt me net zo ongezond als frikandel of knakworst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor kong recepten kun je hier ook eens kijken. http://www.dogside.nl/Kong_vullen.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar slaat dat nou weer op.!!! Leer jij maar eens hoe je normaal antwoord kan geven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
chachacha, als je een puppy hebt. Dan beloon je hem voor alles wat ie goed doet. Bijv. buiten plassen en poepen. Zo leert ie op een positieve manier goed te luisteren zonder dat je kwaad hoeft te worden. op alle puppycursussen moet je wat lekkers mee hebben. Iedere hondenschool werkt zo. Dus ik weet niet hoe jij een hond opvoed?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had altijd een zakje met frolic hondenbrokjes bij me. Die kreeg hij dan als hij zich goed gedragen had. Voor mijn hond waren die brokjes erg lekker omdat dat niet zijn normale voeding was. Frolic ruikt ook heel anders, erg naar vlees dus ik kan me wel voorstellen dat ze dat lekker vinden.

Het beste antwoord

Alysha, het is goed en lief bedoeld van je , MAARRRR ,,, NOOIT Kaas of worst geven . "n hond mag geen zout voedsel hebben . Dat is namelijk slecht voor z'n gezondheid , vooral voor z'n nieren ! Bij Voedsel telt alleen de reuk voor de hond. Hij gaat volledig op zijn neus af . Je kan hem dus alles geven , letterlijk alles . maar geen voedsel met zout .Als de smaak hem niet bevalt laat hij wel liggen . Bij alle winkelketens of dierenspeciaalzaken liggen heel veel soorten . Ik ben blij dat je de vraag gesteld hebt. Het redt en verlengt het leven van jouw hond .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je wel,, ja ik wist het niet,, je hoort van heel veel mensen dat ze kaas geven dusja ik dacht ik vraag het gewoon,, koekjes helpt meestal niet heel erg om aandacht te krijgen, kan ik wel in de dierenwinkel die worsten geven als beloning in het begin,, het is echt alleen als we gaan trainen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alysha,De smaak speelt geen rol zoals ik al schreef,als het geven van koekjes tussendoor zijn aandacht niet heeft , geef je hem te veel voer mtet de maaltijden.Net als bij de mens , moeten wij er ook niet aan denken om nog iets te te eten , als we ons "te barsten"gegeten hebben .Het is goed voor de gewrichten van de pup als hij niet te zwaar is.Ik heb dikwijls honden van vrienden te logeren gehad , en die wilden de eerste dag of dagen niet het voer eten dat ik ze gaf,omdat het soms 'n ander merk was dan ze gewend waren.En daarom anders rook .Naderhand aten ze de bodem uit de voerbak.Samenvattend: geef hem zodanig minder voer dat hij je vingertoppen eraf smikkelt als je tussendoor brokjes geeft.Als groot dierenliefhebber ben ik blij met je reactie.Jouw pup heeft geboft met jou . Ik wou dat we bij elkaar in de buurt woonden,dan kon ik je optimaal van dienst zijn .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja harstikke bedankt,, ik heb altijd zoiets je kan beter alles van te voren vragen dan dat je niks weet en van alles uitprobeert. idd jammer dat je niet dichter bij woont;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zout en vet zit ook in bijna ALLE hondensnoepies in de dierenwinkel. Vooral de extra lekkere. Dan is kaas echt een stuk gezonder dan een frolic snoepje.

Andere antwoorden (14)

Ik zou helemaal géén kaas of worst geven, dit is bedoeld voor mensen, niet voor honden.
Later zal je hond meteen klaarstaan als jij een stukje kaas wil eten, niet doen dus.
Beter koop je gewoon hier speciaal voor bestemde hondensnoepjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
NBK, ik ken diverse hondentrainers die ook kaas geven. Kaas ruikt heel sterk en de hoeveelheid die je geven mag is zo weinig dat het absoluut geen kwaad kan. Je moet ook afwisselen en vaak kan je ze al lijmen met een stukje niet groter dan een halve vingernagel. Ook het in de hand gehad hebben van kaas en ze aan je hand laten ruiken is al een stimulans. Daar kan je ze bijvoorbeeld heel goed mee laten volgen. En waarom geen worst? Vers vlees ruikt nog veel lekkerder en dat is ook hondenvoer. Bedelen is heel wat anders dan je hond iets toestoppen voor trainen. Maak nou geen problemen waar ze niet zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gaf ook altijd hele kleine stukkies kaas. Zolang je ze niet leert te schooien is er niks aan de hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Ivana,
Ik maak ook geen problemen waar ze niet zijn en door je hond géén kaas te geven blijf je ook uit de problemen :o)
Waarom zou je je hond kaas of worst gaan voeren terwijl dit nergens voor nodig is? Waarom zou je hem iets aanleren wat je hem alleen met grote moeite weer afleert?
Misschien heb je gelijk maar dan zou ik dit niet als opmerking geven maar als antwoord.
Ivana
12 jaar geleden
Opmerkingen kunnen net zo waardevol zijn als antwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt ivana, maar mensen geven vaak dezelfde hoeveelheid als dat mensen nemen. Dit betekend dat de hond te veel zout krijgt en te dik wordt. Beter is dan hondensnoepjes.
ik zou absoluut geen kaas of worst geven, veel te vet (en te duur) en niet handig in je jaszak. Gewoon droge kleine hondenbrokjes gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En te zout....
ik zou geen kaas geven, maar gewoon een brokje.
als dat met lovende woorden enthousiast wordt gegeven, is dat net zo goed een beloning.
misschien is clicker-training een idee?
dan kan je al snel teruggaan naar af en toe een brokje.

en voordat m'n antwoord naar de reacties wordt verplaatst: de minst slechte kaas lijkt me heel jonge kaas.
wel vet, maar niet zo zout als oudere kaas.
Rieneke1
12 jaar geleden
mensen eten is voor mensen.

kaas is voor een hond te zout en te vet. worst net zo.
pindakaas is te vet en veel te zoet.

er zijn hondenbrokjes, en wil je je hond echt motiveren kan je de worst van rodie kopen voor je hond.

dat kan je ook in de bal proppen, maar denk dat droge brokjes wat hygienischer zijn.

een hond, en vooral een pup geen voedsel geven wat voor mensen bedoeld is.
het maagje kan van streek raken, en ze kunnen daarvan ook aan de racekak raken. bovendien is het helemaal niet gezond.

bij de dierenwinkel heb je genoeg keuze, maar let ook hier op (veel snoepjes bevatten ook veel stoffen die helemaal niet goed zijn voor de hond, dus hou je ogen open) ;-)

vergeet ook andere beloningen niet, zoals de stembeloning omdat dit het belonen met interval wat kan vergemakkelijken. (neem aan dat je niet het leven lang de hond wil voeren en belonen voor elk ding wat ie goed doet) ;0)

succes met je pup!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Menseneten is inderdaad voor mensen, maar mensen eten (=kannibalisme) is voor mensen toch echt verboden in Nederland en België ;) Maar serieus: +1, gewoon een goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt wel honden die mensen eten, en je hebt ook honden die menseneten krijgen.
of er ook honden zijn die mensten te eten krijgen weet ik niet.
ik weet wat ik dyslexie heb en af en toe (soms continu) wat vreemde foutjes kan maken. ;-) bij deze alle plussers bedankt :)
Onze hond gaf niks om eten als pup alleen als het wáánzinnig lekker was dus wij gebruikten soms kaas als beloning. Wij gebruikten jonge kaas omdat we dat nou eenmaal in huis hebben. Soms ook pens maar dat is een smerige boel en erg onpraktisch. Overigens krijgt ze erge snotogen van kaas (de volgende dag) maar dat kan per hond anders zijn, voor zover mij bekend zijn ze er wel allemaal dol op.

Bij de dierenwinkel kan je 'trainertjes' kopen, dat zijn minibrokjes speciaal voor de beloning zodat je hond niet teveel binnenkrijgt (ook met trainertjes niet overdrijven!)

Wat je ook kunt doen is van die platte snackstaafjes kopen (kip rund, maakt niet uit) en die met een schaar in kleine stukjes knippen. Ik vind sommige trainersnoepjes namelijk nog best groot, zeker voor een klein ras zou ik sommige soorten trainertjes doormidden knippen.

Op de basiscursus werden er brokjes voor kleine hondjes gebruikt.

Vergeet bij het geven van gewoon eten niet wat de hond de rest van de dag al heeft binnengekregen aan beloningen

Toegevoegd na 2 minuten:
en wat eucalypje zegt: stembeloning, maar ook een aai, knuffel of een speelgoedje als beloning ter afwisseling op snacks
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
GEEN kaas, dat is het allerbeste!

Gewoon dingen kopen die in een dierenwinkel te krijgen zijn, die dus voor honden bestemd zijn.
Voor de Kong heb je speciale koekjes en spuitbussen, die zou ik gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Frolic, Pedigreee, Penssnoepjes. Allemaal in de dierenwinkel te krijgen en allemaal voor honden bestemd.
Maar 3 x zo zout en vet als een stukkie kaas:)
Ik zou geen kaas geven. Dit kan lijden tot haaruitval, vooral bij langharige honden. dus NIET DOEN.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het schijnt ook slecht voor de ogen te zijn, heb ik gehoord. Dan krijgen ze "soep ogen" zeiden ze.
Ik zelf heb altijd koekjes gebruikt die ik in hele kleine stukjes brak dit voldeed prima.

De kong heb ik ook ik heb van een kenner het advies gekregen om er smeerkaas en dan een stukbrood in te doen.Werkt prima.Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jonge kaas, omdat je pup nog jong is. Als je hond oud is geeft je hem oude kaas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MissBiggie
12 jaar geleden
Dit antwoord slaat echt NERGENS op !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen die de garp niet begrijpen :')
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als iemand een vraag plaatst verwacht ie ook een antwoord. Een reactie als dit slaat echt nergens op en heeft er ook niets mee te maken of 'mensen de grap begrijpen' of niet. Daarnaast is het nog een slecht advies mbt de gezondheid van de hond ook...
Geen kaas geven, dat is heel erg zout. Pindakaas is ook niet goed, omdat het gemaakt is van pinda's..
Hier een handige link hoe je goed kunt trainen met de clicker, en informatie over de gevolgen van een slipketting:
http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/78795-de-clickermethode-hondentraining-en-clickertraining.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen kaas geven, verschilt van pup tot pup, dus doe even een telefoontje naar uw dierenarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jonge kaas kun je goed geven, mits je het in hele kleine ieniemienie stukjes geeft en alleen bij trainingen. Argumenten over zout en vet moet je maar in de wind slaan. Kijk voor de gein eens op een zak Pedigree brokken hoeveel zout daarin zit. Of beloningskoekjes als Frolic. Dan is gewone jonge kaas in kleine stukjes veel natuurlijker en minder zout en vet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ kaas mag een hond gewoon hebben..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cica, inderdaad. Dan kun je nog beter kaas geven. Jonge kaas, in hele kleine hoeveelheden is echt niet slecht!
je mag je pup best een stukje kaas geven ,gebruik hiervoor geen oude kaas maar kleine stukjes jong of jong belegen kaas..
op de bijgevoegde site staat ook dat je de pup mag belonen met kaas...overigens hebben we 2 grote honden die ook ooit een cursus ebben doorgemaakt en we ook hun stukjes kaas gevan,,,en ze leven nog..

Trainingen en Cursussen
De Hondenvereniging Hoorn & Omstreken verzorgt de volgende traingen en cursussen:

Gedrag- en Gehoorzaamheidstraining
Puppy-cursus
Behendigheidscursus
Gedrag- en Gehoorzaamheidstraining

In deze training leert de hond o.a. het volgende:

Niet trekken aan de lijn
Komen als u roept
Naar zijn plaats gestuurd worden
Het staan en betasten (b.v. nodig bij dierenarts)
Het aanraken van de bek
Niet blaffen naar mensen en andere honden
Geen fietsers, joggers enz. achterna rennen
Niet in uw kleding of handen bijten
Wat u geleerd hebt tijdens de training dient u ook in praktijk te brengen. Door elke dag te oefenen, de hond veel te belonen en consequent te zijn leert u de hond wat wel en niet mag. Een hond heeft leiding nodig en die moet u hem geven. Een gehoorzame hond krijgt meer vrijheid waardoor hij een prettiger leven zal krijgen.

Er wordt de puppies het volgende geleerd:

Niet aan de lijn trekken
Komen op commando
Zitten
Afliggen
Op de plaats blijven
Toelaten dat de bek wordt aangeraakt (gebit tonen)
Kortom: alles wat thuis en in de dagelijkse omgang van toepassing is.

Het geleerde moet elke dag met de hond geoefend worden zodat er gewoonten worden ontwikkeld.
Er mogen als beloning hondenbrokjes, stukjes kaas enz. gebruikt worden, ook op de cursus.
Ook een speeltje doet wonderen en bevordert de band tussen hond en baas..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tuurlijk!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En daarom van mij een +. Een min geven en dan niks zeggen slaat natuurlijk nergens op!
ik zou ook geen kaas of worst geven. wij deden dat ook met onze hond (kaas, want worst mocht hij niet). uiteindelijk begon hij altijd te zeuren voor een stukje kaas en dat is in het begin nog wel leuk en normaal maar na een tijdje irriteer je je er heel erg aan. het is ook nog eens mensen voedsel. dus niet doen.