Mijn buurman heeft bedreigt mij aan te geven bij de gemeente voor het ontduiken van hondenbelasting. Wat moet ik daar nu weer mee?

Ik liep vandaag met de hond van mijn ouders (dezelfde als in de vorige vraag van mij over zieke hond) in het park.

Kom ik een buurman tegen. Deze zei dat hij mij erg vaak met een hond ziet, en vroeg of ik hondenbelasting betaal. Ik heb gezegd van niet, omdat BJ een logee is, mijn ouders betalen wel belasting.

Soms heb ik ook de hond van mijn broer als logee, en nu vind die kerel dat ik 2 honden heb, en dus moet betalen.

Dit gaat natuurlijk nergens over. En ik weet ook niet of hij mij echt gaat aangeven. Maar stel hij doet dit wel.

Wat zijn dan de gevolgen voor mij? Had ik bij de gemeente moeten melden dat ik een hond als logee heb?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

de vraag is ,wat je daar nu mee moet.het antwoord is simpel,niets.je hoeft je daar niets van aan te trekken,je hoeft die buurman ook niets uit te leggen.zeg maar dat het zijn zaken niet zijn,en dat hij maar doet wat hij wil.dag buurman.en doorlopen.

Dit moet je niet aangeven bij de gemeente. Indien de gemeente bij je langskomt, moet je kunnen aantonen dat dit niet jouw hond is (wanneer je belasting betaald heeft de hond een paspoort, hierin staat o.a. wie de eigenaar van de hond is) Toegevoegd na 1 minuut: En geloof me, de gemeente zal hier niet zo snel op reageren, dit zullen ze pas doen als er meerdere meldingen zijn gemaakt of wanneer er overlast is

Nee, absoluut niet. Als deze man aangifte doet is het ook vaak zo dat een gemeente daar niet eens serieus op in gaat. Is dit wel zo, dan kan jij bewijzen dat het niet jouw hond is, aan de hand van foto's of rekeningen van dierenartsen met de naam van je ouders of broer erop. Maar zo'n vaart zal het niet lopen hoor! Lekker blijven wandelen met de honden en laat deze buurman zich lekker met zichzelf bemoeien!

Je ouders en broer kunnen die z.k van een buurman ook een stap voor zijn en de honden laten chippen met hun adresgegevens erin. Nja, hondenbelasting is zo en zo l.llig. In de ene gemeente betaal je je blauw en in de andere gemeente betaal je geen cent. Sterkte met je buurman. Ik wens hem veel zwerfhonden.

Trek je niets van dit bekrompen manneke aan, hij heeft overduidelijk zelf geen leven. Deze dingen gebeurden ook in 40/45 en de regering is dit soort zaken nog aan het aanmoedigen ook, onbegrijpelijk! Ga gerust lekker met je logeetjes lopen, niemand kan je iets maken, veel plezier met jullie wandelingen :)

Je hoeft je echt geen zorgen te maken over de mogelijke gevolgen,ik zag ergens staan dat je het inentingsboekje hebt,als het goed is dan staan daar de naam en adres van je ouders in. Je hoeft ook niet bij de gemeente te melden dat je een hond te logeren hebt,ik denk dat ze niet eens weten wat ze met die info moeten doen ;-)) Wat betreft je buurman,probeer hem zoveel mogelijk te negeren maar ga zeker geen dingen zeggen zoals bv dat hij zich met zijn eigen zaken moet bemoeien. Schiet je niks mee op,er zijn al genoeg (buren)ruzies! Veel plezier met de fijne ontspannen wandelingen samen met BJ. Groetjes vlindertje

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100