Mijn buurman heeft bedreigt mij aan te geven bij de gemeente voor het ontduiken van hondenbelasting. Wat moet ik daar nu weer mee?

Ik liep vandaag met de hond van mijn ouders (dezelfde als in de vorige vraag van mij over zieke hond) in het park.

Kom ik een buurman tegen. Deze zei dat hij mij erg vaak met een hond ziet, en vroeg of ik hondenbelasting betaal. Ik heb gezegd van niet, omdat BJ een logee is, mijn ouders betalen wel belasting.

Soms heb ik ook de hond van mijn broer als logee, en nu vind die kerel dat ik 2 honden heb, en dus moet betalen.

Dit gaat natuurlijk nergens over. En ik weet ook niet of hij mij echt gaat aangeven. Maar stel hij doet dit wel.

Wat zijn dan de gevolgen voor mij? Had ik bij de gemeente moeten melden dat ik een hond als logee heb?

11 jaar geleden
3.2K
Powergen
11 jaar geleden
Wat een lul van een buurman. Ti's niet zijn pakkie an!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik snap niet wat die buurman zijn probleem is waar bemoeit die zich eigenlijk mee?
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Nou ja, dat heb ik hem maar niet gezegd, want ik wou het fatsoenlijk houden. Ik heb gezegd dat hij gerust aangifte mocht doen als hij dat nodig achtte. Maar ja, ik vraag me dus wel af of dit voormij nadelig kan uitpakken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een nare situatie. Uit de antwoorden blijkt gelukkig dat je helemaal geen risico loopt op boetes e.d. Maar waarom gedraagt je buurman zich zo? Ergert hij zich aan de honden, of is er iets anders aan de hand? Misschien moet je ook eens kijken of hier iets aan te doen is, om erger te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tegen je buurman zou ik bijna zeggen: Get a life! Laat hem maar aangifte doen, beide honden zijn (middels hun penning of chip) aanwijsbaar niet van jou, dus niemand kan jou iets verwijten, laat staan beboeten o.i.d. Mogelijk doet die vent dat wel vaker, en weten ze bij de politie wel wat voor type hij is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Trieste mensen zijn dat..
Let wel op dat je ze aangelijnd zijn op de juiste plekken. Want als hij aangifte doet, kan het zijn dat ze extra gaan controleren op loslopen... Want zij zijn ook trieste mensen..
Triest maar waar
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ja Tacuma, daar had ik nog niet aan gedacht, ze zijn gechipt. Idd een beetje trieste mensen. Normaal is het een hele aardige kerel trouwens, ook nooit problemen of ruzie met hem gehad. Dus ik begrijp ook niet waar dit ineens vandaan kwam. Dat ben ik helemaal niet gewend van hem, de laatste keer had hij zelfs een hondenkoekje voor het hondje van mijn broer. Hij heeft zelf ook een hond, dus een hekel aan honden kan het niet zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@heerv: de politie mag komen, er is niets aan de hand.
hij is met zijn verkeerde been uit bed gestapt.
verder niet op letten, hij zal een op dat moment niet lekker in z'n vel gezeten hebben!
niks aan te doen, het zij zo, amen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat ze bij het gemeentehuis ook staan te kijken als iemand met zo iets aan komt.. Ik denk dat hij je loopt te plagen. Of hij heeft ECHT niets beters te doen.
Dat het alleen al in hem opkomt om je te vragen of je hondenbelasting betaald.

Het beste antwoord

de vraag is ,wat je daar nu mee moet.het antwoord is simpel,niets.je hoeft je daar niets van aan te trekken,je hoeft die buurman ook niets uit te leggen.zeg maar dat het zijn zaken niet zijn,en dat hij maar doet wat hij wil.dag buurman.en doorlopen.
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Nou ja lol je hebt, kort door de bocht natuurlijk gelijk. Maar ik wilde eigenlijk weten wat er voor gevolgen voor mij konden zijn, als hij het wel deed.
niko
11 jaar geleden
t was een antwoord op de hoofdvraag.in de toelichting vraag je inderdaad dat andere.ik hoop dat je aan alle antwoorden samen iets hebt.grtz.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Je hebt natuurlijk gelijk :-) Antwoord op de hoofdvraag, hehe je 10 punten eerlijk verdient.

Andere antwoorden (6)

Dit moet je niet aangeven bij de gemeente. Indien de gemeente bij je langskomt, moet je kunnen aantonen dat dit niet jouw hond is (wanneer je belasting betaald heeft de hond een paspoort, hierin staat o.a. wie de eigenaar van de hond is)

Toegevoegd na 1 minuut:
En geloof me, de gemeente zal hier niet zo snel op reageren, dit zullen ze pas doen als er meerdere meldingen zijn gemaakt of wanneer er overlast is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik heb het hondepaspoort niet, ligt nog bij mijn ouders thuis. Heb alleen het entingen boekje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen zorgen, zeg (indien ze echt langskomen) wanneer je ouders thuiskomen en dat je dan het bewijs zal afleveren.
Nee, absoluut niet. Als deze man aangifte doet is het ook vaak zo dat een gemeente daar niet eens serieus op in gaat. Is dit wel zo, dan kan jij bewijzen dat het niet jouw hond is, aan de hand van foto's of rekeningen van dierenartsen met de naam van je ouders of broer erop. Maar zo'n vaart zal het niet lopen hoor! Lekker blijven wandelen met de honden en laat deze buurman zich lekker met zichzelf bemoeien!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En ja, zie vorige antwoord van RevdVelde: paspoort van de hond! ;)
Je ouders en broer kunnen die z.k van een buurman ook een stap voor zijn en de honden laten chippen met hun adresgegevens erin.

Nja, hondenbelasting is zo en zo l.llig. In de ene gemeente betaal je je blauw en in de andere gemeente betaal je geen cent. Sterkte met je buurman. Ik wens hem veel zwerfhonden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
De honden zijn allebei gechipt, daar had ik niet aan gedacht.
De gemeente kan hier niks tegen doen.Zeg tegen die man dat hij een leven moet gaan zoeken en zich moet bemoeien met zijn eigen leven.Dit slaat nergens op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Trek je niets van dit bekrompen manneke aan, hij heeft overduidelijk zelf geen leven.
Deze dingen gebeurden ook in 40/45 en de regering is dit soort zaken nog aan het aanmoedigen ook, onbegrijpelijk!
Ga gerust lekker met je logeetjes lopen, niemand kan je iets maken, veel plezier met jullie wandelingen :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hoeft je echt geen zorgen te maken over de mogelijke gevolgen,ik zag ergens staan dat je het inentingsboekje hebt,als het goed is dan staan daar de naam en adres van je ouders in.

Je hoeft ook niet bij de gemeente te melden dat je een hond te logeren hebt,ik denk dat ze niet eens weten wat ze met die info moeten doen ;-))

Wat betreft je buurman,probeer hem zoveel mogelijk te negeren maar ga zeker geen dingen zeggen zoals bv dat hij zich met zijn eigen zaken moet bemoeien. Schiet je niks mee op,er zijn al genoeg (buren)ruzies!

Veel plezier met de fijne ontspannen wandelingen samen met BJ. Groetjes vlindertje