Tot welke leeftijd groeit een kat

Mijn kat is nu 8 maanden en al behoorlijk groot, vraag me af tot wanneer hij nog kan groeien. Hij is nog niet gecastreerd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft je katje heel de dag eten staan? Zelf had ik een kat en die at heel de dag door, tja toen had hij binnen de kortste tijd katten obesitas ;) hij had ook altijd honger gewoon. Maar daar heb ik verandering in gebracht en kreeg hij 2x op een dag een beetje. Bij elkaar een vol bakje
Maar ik weet niet of die van jou nu gewoon groot is of ook een beetje dik. En vooral als hij gecastreerd wordt moet je oppassen.
Dikke katten hebben ook sneller kans op atrose.en dat kan dan zelfs op jonge leeftijd voorkomen.

Antwoorden (2)

Meestal groeien ze tot 1 tot 1,5 jaar en daarna nog wel een beetje, maar voornamelijk in de breedte, ze worden wat voller.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan ;)
een gewone htk-kat groeit door tot een leeftijd van twee jaar; voor sommige raskatten kan dat oplopen tot drie jaar.
uiteraard groeit het beestje op het laatst niet zo hard meer, maar wordt nog wel wat steviger.
gecastreerde katten groeien groter uit dan ongecastreerde.
bij een gecastreerde kat sluiten de groeischijven zich pas later, waardoor de kat meer tijd krijgt om uit te groeien.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
duidelijk en volledig antwoord
+1 (van gecastreerde dieren is het bekend dat ze kunnen blijven groeien, vooral in de breedte ongeveer) ;-p