Mag een kat een kippenpoot?

Dit i.v.m. de botten en botjes die erin zitten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
24.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is één zo'n kippenpoot voor een kat niet een beetje veel voor een kat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, zijn katten van nature geen jagers die muizen, vogels, konijnen etc. vangen om ze dan vervolgens rauw met huid en haar en botjes op te eten? Die van mij doet dat bijna dagelijks en is ondertussen 14 jaar en nog steeds supergezond... Misschien is een hele poot wat groot? Probeer eens met een rauwe vleugel en kijk hoe dat gaat. Succes!

Het beste antwoord

rauw vlees, ook van de kip, is uitstekend voer voor de kat.
alleen rauw varken is niet goed om te geven ivm auzjesky.
toch zou ik geen kippenpoot geven, omdat dat wel een hele kluif is.
kippenvleugeltjes en kippennekjes zijn beter geschikt.
ook moet je katten die gewend zijn aan fabrieksvoer, geleidelijk laten wennen aan de smaak van rauw vlees.
een kat die geen vers gewend is, zal weinig heil zien in een poot.

bij zo'n kat zou ik beginnen met eendagskuiken en gemalen kippenkarkas, en het langzaam opbouwen.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij is helemaal gek van rauwe kipfile, dus ik ga volgende keer een vleugeltje proberen.
Jullie horen nog wel wat hij ervan vond.
Rieneke1
12 jaar geleden
oh, de start is dan al goed: succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was een succes.
Dank je.

Andere antwoorden (3)

Jazeker. Dit is gezond en ook leuk voor de kat. (lekker kluiven)

Je moet het wel rauw geven. Als je de kip met bot eerst gaart, bv kookt, verandert de textuur van het bot en kan het splinteren.

Toegevoegd na 1 uur:
Ze krijgen bij mij wel eens vleugeltjes.. een hele poot is vrij veel en die zijn ook wat duurder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb wel eens begrepen (van een dierenarts, dacht ik) dat kippenbotjes poreus zijn en makkelijk splinteren; dat is gevaarlijk voor een kat. Dus ik zou mijn kat geen kippenpootjes geven. (Wat ik overigens wel geef, is het kraakbeen van de scharnieren. Vreselijk geluid als het opgeknabbeld wordt, maar je oogst er flink wat waardering mee. Je trekt het zo los van het kapsel en het is een beetje flubberig.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
zolang het rauw is is er geen probleem.
alleen botten die verhit zijn gaan splinterenl.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed om te weten, was mij echt compleet onbekend!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het kippenbot bij het kluiven over de tanden schraapt, zou het ook goed zijn voor de tanden omdat zo plaque wordt verwijderd en de tanden schoner blijven. Iets dat met het vaak (te) zachte kattenvoer niet gebeurt.
Gekookt absoluut niet, maar rauw kan je prima geven. Alleen moet je goed opletten dat ze het rauwe bot goed kraken. Je kan ook eens bij de poelier of op de markt vragen voor kippennekjes!