Zijn er maanvissen die niet te groot worden?

Ik stel deze vraag omdat ik de maanvis mooi vind en net een aquarium heb ingericht.Maar lees op internet dat hij niet lang genoeg is.Lang 80 breed 40 hoog 52 cm zijn er maanvissen die erin kunnen of een soort die erop lijkt.Wil dat de vissen het goed hebben.Nieuwe bak dus nu nog geen vissen erin wacht minstens 14 dagen totdat alles ok is.En wat kan je erbij zetten iemand ervaring?BVD Minke

Toegevoegd na 11 minuten:
Inmiddels nog wat planten erbij gezet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Een vriend van me heeft ook maanvissen, hij heeft pas een nieuw aquarium van 1,50m. Daarvoor had hij er ook 1 van 1 meter, waar ook die maanvissen in zaten.

Het kan dus zowiezo wel, alleen of het aangeraden wordt dat weet ik niet.

Wel is het zo dat vissen groeien naar de grootte van het aquarium. In een klein aquarium zal een vis die normaal behoorlijk groot kan worden dus bij een bepaalde grootte stoppen met groeien.

Toegevoegd na 1 minuut:
die 1 meter moet 0,80 meter zijn, sorry typefout
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Buksie83 wil ik dus niet dat de vis zich aanpast aan de grote van je aquarium.Heb deze gekregen anders wel grotere uitgezocht .Op internet gekeken en advies grotere bak(langer)Maar misschien kleinere soorten te koop ? Wel bedankt voor het meedenken!!