Pup ophalen; in bench of op schoot?

Mijn broer en zijn vriendin gaan zaterdag een labradorpup ophalen. Nu hebben zij een woordenwisseling over wat beter is voor de pup: mijn broer wil hem de reis in de auto op schoot hebben ( de reis duurt een uur en een kwartier ), zijn vriendin wil de pup gelijk op de achterbank in de bench doen. Wat is beter voor de pup?

Toegevoegd na 7 minuten:
En het gaat echt over wat beter is voor de pup, niet om het feit of er misschien wel een aanrijding kan gebeuren.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De vraag wat is het beste zal je hier nooit juist beantwoord krijgen. Dat is dezelfde discussie die hier vorige week ging, geef je nu totaal brokken of versvlees. Dat is zo afhankelijk van de eigenaar. Zelf heb ik 2 puppies opgehaald vanuit Friesland naar Noord Holland. 1 voor mij en 1 voor de buren (was erbij) Ik heb dat op schoot gedaan en na 20 minuten piepen ging ze rustig op schoot van mijn zoon slapen. vanaf dat ze eenmaal zelf kan gaat ze vanzelf de auto in en voelt zich er prima. Ik heb nu ook geen bench maar ze zit in de bak van mijn station. Dus kan niet naar voren gelanceerd worden. Even voor de veiligheids freaks hier. Een bench wordt net zo makkelijk gelanceerd als hij niet bevestigd is als de pup. Alleen breekt die pup je nek niet. Een bench heeft alleen zin als deze juist vastgezet is aan de auto En geloof me 90% van de benches staat niet vast

Sowieso wil je niet dat bij een aanrijding de pup tegen een stoel of tegen het dashboard aanvliegt.. Dus een bench lijkt me beter.

in de bench.. het is gevaarlijk om huisdieren los te vervoeren... ook al is het een pup Toegevoegd na 2 minuten: , deze moet in de toekomt toch in de bench, en zo went deze eraan.. maar het is de bestuurder van de auto die zijn veiligheid en die van andere voorop moet stellen, dus altijd de bench...

Buiten dat het gevaarlijk is, heb je grote kans dat hij van de zenuwen gaat piesen en poepen,en dat zou je niet willen toch? Doe maar in de bench, voor de zekerheid. Veel plezier met de nieuwe hond van je broer.

Het is tegenwoordig verplicht je huisdier in een special tuigje of in een vervoerbox te doen in de auto. Niet alleen voor de veiligheid van het dier zelf maar ook voor de passagiers. Vooral bij zo een lange reis zou ik dit zeker doen. Een bench met daarin een lekker warm dekentje en dan het liefst een dekentje waaraan het luchtje van de nieuwe baas al zit. Eventueel kan iemand naast de bench in de auto gaan zitten om de pup gerust te stellen als die wat onrustig is.

Bronnen:
http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/2102...

Waarschijnlijk vind je broer het 'zielig' om een pup in z'n eentje achterin de auto te zetten, en heeft het daarom liever op schoot. Nu is het zo dat je broer niet een veilige haven is voor hun nieuwe pup, omdat de pup je broer niet kent. Dit kan extra stress geven, omdat het niet veilig voelt en daarnaast vreemd zal ruiken. Verder zal je broer hem gaan aaien en geruststellen (stel ik mij zo voor) en daarmee ontwikkel je meteen een angst voor auto rijden. Beter is om de pup in de bench op de achterbank/achterbak te plaatsen. Hier kun je de geur van het nest in liggen, bijv. een kussentje, stro, lapje stof o.i.d. Dit is voor de pup veiliger dan de schoot van je broer. Verder kan de pup zich een beetje heen en weer bewegen en zijn eigen plekje opzoeken in zo'n bench, waar hij zich het meest prettig voelt.

mijn idee denk na hoe gaat hij in de toekomst in de auto Ga je een bench gebruiken , Ga je gebruik maken van een tuigje of op welke manier dan ook Gebruik de manier die je als hij groot is gaat gebruiken vanaf de eerste keer associeert hij dit dan als veilig beloon hem met een koekje op het moment dat hij zit zoals jij wil Ga lekker naast hem zitten stop ieder half uur op een veilige plaats en ga even met hem lopen Zet hem daarna weer terug weer belonen maar pas op ga zelf nog niet zitten doe deur dicht en loop om de auto Kom terug beloon en ga zitten. Gaat het goed ga dan het laatste stuk niet naast hem zitten maar zelf voorin Dan weet hij ook hoe het is om alleen te zitten in de auto Succes en veel plezier met je kleine

Ik neem de pup voor de rit naar huis gewoon op schoot. Door het autorijden en de geur van de mens, plus mijn warmte, zal hij bijna direct in slaap vallen. Zo is de eerste rit in de auto voor de hond een veilige en prettige kennismaking. Zet je hem meteen in zijn uppie in de bench, dan zal hij de warmte van het nest missen, de onrust van de rijdende auto ervaren en rond gaan zitten kijken en zich mogelijk heel verlaten voelen. Dan is de eerste kennismaking al een heel slechte. Voor de pup is het beter hem de eerste rit op schoot te nemen. Door hem zacht te koesteren wordt hij echt niet getroost in zijn angst voor een auto. Die angst heeft hij namelijk niet. Die krijgt hij wel (kan hij wel krijgen) als hij de eerste rit moederziel alleen in een bench moet zitten.

Misschien onnozel maar haalden de pups altijd op in een wasmand... zou zat hij op de achterbank beschermd mijn vrouw ernaast en zij had controle erover,de pups vonden het altijd best.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100