dwergteckelpup 12 weken,een jasje buiten aan doen of niet ?

Ik heb sinds zaterdag onverwachts een dwergteckelpupje gekregen.
Was wel erg welkom na de dood een week geleden van mijn oude kooikertje.
De fokster ken ik al jaren,heb ik ook mijn bruine labrador bij gekocht.
Nu heb ik een discussie met mijn man,hij en fokster zeiden dat het hondje geen jasje nodig heeft buiten,maar hij rilt van de kou,aangezien hij nog zich niet warm kan rennen,ivm toegestane bewegingsschema,is hij wel op de arm,dus wordt hij ook opgewarmd,gaat hij op de grond ,heeft hij het dus weer koud.
Ik heb geen ervaring nog in zo'n klein ras,dus is nu zo'n jasje nodig of niet ?

Even voor diegene die mijn topic over het oude mopje,hadden gevolgd,de labrador is sinds zaterdag weer de vrolijkheid zelf,eet weer,en speelt onder toeziend oog van ons,en in strenge bewaking,met de kleine,neigt af en toe naar grote lompheid,daarom alleen onder strenge bewaking van ons,kleine zit ook regelmatig in bench voor zijn rust.

Toegevoegd na 20 uur:
ALLEMAAL HEEL HARTELIJK DANK, voor jullie hartverwarmende reactie's.
,Hij krijgt GEEN jasje,of het moet al -15 graden worden, het is trouwens ook wel een flink bezig baasje,is constant buiten bezig,tenminste zijn toegestane minuten,1 minuut per week in leeftijd,niet van stoepjes of trapjes springen,opletten met uitglijden,en voldoende benchrust voor te slapen en te groeien.
Na het wandelen kruipt hij 5 min. bij de labrador,om op te warmen,die twee zijn verzot op elkaar,en ik en mijn hele gezin op hun,en zij weer op ons.
Het komt allemaal goed met ons.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Pse Eerst bedankt voor de aanvulling over de labrador. Fijn om te lezen!
Dan een antwoord op je vraag. Doe hem géén jasje aan! Je verlaagt daardoor zijn natuurlijke weerstand. Als je hem gewoon als hond behandelt en daar twijfel ik bij jou niet aan, laat je hem op zijn 4 poten staan zonder jasje.
De vacht loopt namelijk in kwaliteit achteruit als je hem met jasjes gaat beschermen. Voor je het weet heb je een hondje die altijd ziek is bij regen, wind en vorst.

Als je een hond in beweging houdt en gewoon een kwartiertje buiten laat, is deze temperatuur ideaal om weerstand op te bouwen. Als hij rilt is dat een vorm van bewegen. Dat hoef je niet te zien als 'koud hebben'.

Ter geruststelling: onze jachthonden doe hun eerste apportje bij deze temperatuur, apport UIT WATER. Deze week zag ik er een van net 4 maanden het water in gaan achter een pup-dummy aan. Ze zwemmen dus gewoon, waarna ze worden afgedroogd en gewoon drooglopen. Als ze maar in beweging blijven is er niets aan de hand.

Ik wil dus niet zeggen dat je jouw kleintje ook het water in moet sturen! ;))

Toegevoegd na 1 minuut:
doeN hun eerste apportje....
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Enigste en juiste antwoord.
jodyenboyke
12 jaar geleden
+ Ivana en Pse heel veel plezier met je nieuwe aanwinst!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sinds zaterdag doet je Labrador het weer goed en sinds zaterdag een puppy erbij,dit kan niet anders dan goed komen en blijven. Leuk om te lezen dat je lab het goed doet,het lijkt wel of het door de pup komt. ;-) Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst en veel plezier ermee en nee je vervangt hier nooit en te nimmer een andere hond mee die je dierbaar is geweest,hier was er maar eentje van en deze zal altijd een speciaal plekje in je hart blijven houden.
Ivana
12 jaar geleden
Pse weer blij, Labrador weer blij en Teckeltje een goede baas!
Het leven wordt weer zonnig.!!!!Gefeliciteerd.

Andere antwoorden (2)

Een klein hondje in deze tijd van het jaar zou ik een jasje aan doen. Zelf heb ik twee volwassen hondjes. Eén ervan heeft geen dikke vacht en is vorig jaar maandenlang ziek geweest. Warmte heeft hem gered, zowel een jasje buiten als in een deken rollen binnen. Sindsdien krijgt hij een hondentrui aan buiten. Geen last meer gehad. Teckels waren trouwens zo'n beetje de eerste hondjes die met een dekje liepen, niet als versiering, maar tegen de kou.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je zichtbaar kan merken dat de pup het koud heeft..waarom niet? Zo'n klein ding staat ook maar laag aan de grond. Lekker doen hoor:) Kan nooit kwaad.