Kan je zomaar speelgoed aan het dierenasiel geven?

Ik ben van plan om wat touw te halen daar een paar leuke speeltjes van te maken en die aan het dierenasiel te geven.
Nu is mijn vraag of dat zomaar kan?
Moet ik daar eerst voor mailen of is dat altijd welkom?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Voor alle zekerheid zou ik eventjes mailen/bellen.

Vrijwel alle dierenasiels zullen blij zijn met de vrijwillige hulp die je ze biedt door het maken van speeltjes en de meeste dierenasiels zullen deze speeltjes ook goed kunnen gebruiken.

Het zou natuurlijk enorm jammer zijn als het asiel waar jij het speeltje voor wilt maken geen dierenspeelgoed van derden aanneemt (dat komt immers voor), dus voor alle zekerheid zou ik toch eventjes een belletje plegen of een mailtje de deur uit doen.

Wel vind ik het ontzettend lief dat je dit doet! Ik denk dat zowel de verzorgers als de dieren er ontzettend blij mee zullen zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou zowiezo even bellen, maar denk dat een bot of een ander speeltje vast geen kwaad doet, de dieren zouden er immers veel plezier van hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik een dierenopvang zou hebben, zou ik zeggen: laat maar komen!
Dan kan een dier iets bekends mee gegeven worden, met een vertrouwde geur, naar de nieuwe eigenaar.
Bel wel eventjes van te voren. Goed plan. Anders is al je inspanning misschien voor niets geweest.
Zouden ze 'nee' zeggen, dan kun je het altijd nog bij andere asiels, opvangen of dierenambulance proberen.