Waarom ontwijkt mijn kat mij als ik verkouden ben?

Normaal is ze niet bij me weg te slaan, zelfs tot vervelens toe soms.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

mogelijk door de afwijkende geluiden die je maakt?
katten kunnen er enorm van schrikken als ze bij je liggen, en je krijgt een niesbui.

verder is mijn ervaring dat katten een andere kat die ziek is vaak met rust laten.
mogelijk bespeuren katten dat het baasje ziek is (afwijkende geuren?), en houden ze daarom afstand.

de situatie is vreemd voor ze, en daar houden katten niet van.
vermoedelijk is het een combinatie van deze factoren.
Rieneke1
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het kan zijn dat u door uw verkoudheid een andere lichaamsgeur heeft, tevens zijn de klanken die u normaal produceert enigzins vervormt. Het kan er toe leiden dat uw kat u niet meer " vertrouwt ".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je verkouden bent komt er vaak een orkaan vrij bij een niesbui.Tenminste zo voelt de kat dat.Als je daarbij ook nog voorover gaat en andere bewegingen gaat/moet maken in een niesbui of hoesten dan denk de kat even nu niet.Je bent even niet jezelf waar ze gewoonlijk ik noem maar iets een paar uren heerlijk rustig kan slapen.