tot welke leeftijd kan een hond traplopen?

ik ga loop altijd met m,n jack russel van bijna 3jr maar tot welke leeftijd kan dit kwa gezondheid

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Het is alleen slecht voor honden die nog onvoldoende bespierd zijn en waarvan het skelet nog niet voldoende is ontwikkeld.

Verder mogen ze gewoon traplopen. Naar beneden lopen is minder goed dan naar boven lopen. Dat geldt alleen voor jonge honden.

Bij tekenen van slechte heupen of artrose houdt het op.
Dat geeft de hond dan zelf aan door zijn vertraging in het traplopen of door het gewoon niet meer te willen.
Ivana
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Traplopen is nooit goed voor een hond.
Daar is een hond niet op gebouwd.
Een enkele keer een paar treetjes zal geen probleem zijn, maar levenslang dagelijks trap op trap af is echt niet goed, en zal ok absoluut tot problemen leiden op oudere leeftijd.

Kortom: Als je het echt goed wil doen, moet je een hond sowieso nooit trap laten lopen. van jongs af aan niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is niet altijd waar,ik heb twee grote honden gehad die tot hun dood altijd goed de trap op en af hebben gelopen en nooit problemen mee gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zijn jouw honden een uitzondering.
Liepen ze elke dag meerdere malen de trap op en af?
Door dierenartsen wordt echt sterk afgeraden om honden levenslang elke dag trappen te laten lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor,3 x p.d.