Wat kan ik doen tegen mos in aquarium?

Weet niet of het mos is maar lijkt er erg op.Zit vooral tegen de achterwand.Ik haal het steeds met de hand weg maar komt ook weer terug.Is het schadelijk en wat kan je eraan doen?BVD Minke

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het lijkt sterk op penseelalgen. Deze kan je lastig bestrijden. De lampen minder aan kan helpen. En zorg ervoor dat je aquarium voldoende planten heeft; Die concurreren met de algen voor voedsel.

Ik dacht als eerste draadalg maar ben niet helemaal zeker Ik heb wel een goede link waarin alle soorten staan beschreven en ook met tips wat je ertegen kunt doen

Bronnen:
http://dier-en-natuur.infonu.nl/vissen/165...

Draadalg is goed voor je aquarium en zorgt voor een natuurlijke achtergrond.

Jij noemt het mos, maar eigelijk is dit een soort van alg. Algen zijn ook waterplanten die voedingsstoffen opnemen en zuurstof afgeven. Groeien ze op je achterwand, dan zijn ze zeer nuttig voor je waterkwaliteit!!! Je kunt zo af en toe de grootste plukken wegnemen. de rest laten zitten. Daarmee haal je ook voedingsstoffen uit het water, die in de algen opgeslagen zitten Hierdoor wordt je water, als je niet te veel voert, voedselarmer en blijft je aquarium schoner.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100