Als ik mijn kat een tijdje aai draait hij zich plots om en begint met zijn achterpoten te 'trappen' wat betekent dit?

Ik neem aan dat hij dat dan niet meer prettig vind ook omdat ik heb gelezen dat achterpoten verdediging betekent. Kan ik dit voortijdig nog ergens aan zien? Zijn er daarnaast nog dingen die een kat heel lekker vind mbt aaien. Ik weet dat aaien over de wangen goed werkt ivm geurpatronen.

12 jaar geleden
30.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk toch wel dat hij er dan genoeg van heeft hoor, hij weet het alleen op geen andere manier te vertellen. Sommige katten doen dit sneller dan andere. Vaak pakt de kat met zijn voorpoten ook nog je hand(en) en krijg je ook nog een beet in je hand

Het beste antwoord

als ik het goed begrijp draait de kat jou de kont toe, en trappelt hij met de achterpoten?
dat moet je zeker niet negatief op te vatten, en ook hoef je niet direct te stoppen met aaien.
het wil alleen maar zeggen dat de kat wat geemotioneerd raakt van het geaai.

wat veel katten heerlijk vinden, is als je hun oren eens goed onder handen neemt.
hierbij hoef je niet al te zachtzinnig te werk te gaan.
knijp en trek en wrijf maar stevig, wat orenwerk betreft zijn veel katjes masochistjes :)

Toegevoegd na 1 uur:
of bedoel je dat de kat zich op de rug laat vallen, je met de voorpootjes vastpakt, en met de achterpootjes gaat trappen?
ook in dit geval is de kat opgewonden door het geaai, maar omdat dit onwenselijk gedrag is (het kan pijnlijk zijn, en handen zijn om mee te aaien, niet om mee te spelen), is het zaak meteen te stoppen en je hand terug te trekken zodra dit kan.
Rieneke1
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
net waar je ze aan went he ;)
ik verstarde meteen, zodat de lol er snel af was.
nu zijn ze wat ouder, en doen ze het niet meer zo snel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd de oortjes vind me kitten heerlijk thanks voor de tip

Andere antwoorden (7)

kan ook zijn dat ie het heerlijk vind! dan geniet ie er echt veel van. deed mijn hond ook en mijn kat gaat gekke dingen met de bekkie doen. of hij wil spelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is gewoon prooi spel
als hij het echt niet leuk vindt hoor je dat echt wel
12 jaar geleden
Ik denk ook dat hij het niet zo lekker vind dan, soms heeft mijn kat dat ook dat ze ineens van humeur kan veranderen, dan denkt ze ineens, 'Nou is het wel genoeg, blijf nou maar van mij af' dan slaat ze ook met haar staart.
ik weet natuurlijk niet of dat bij jou ook zo is.
Maar als je je antwoord hier niet vind, kun je het misschien hier vinden:

http://www.dekattensite.nl/html/forum.html

je moet wel lid worden om een vraag te kunnen stellen, maar als je er hier niet uit komt, kun je het dan ook nog daar vragen.
( lid worden is gratis )

groetjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de staart een beetje trillerig beweegt, of als hij ermee gaat slaan dan vind hij het mooi geweest meestal. Dan kun je hem gewoon laten. Zo geven ze aan wanneer ze geen behoefte meer hebben geaaid te worden.
Andere plekken waar ze graag geaaid worden zijn onder de kin, de hals en de oksels, dat zijn allemaal plekken met geurkliertjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ goed antwoord.
Ook tussen de oren vinden ze fijn.
Van voor tot achter over de rug, meestal gaat zijn achterwerk omhoog.
Ik denk dat dat een beetje de jeugd is. Onze kitten (12 week) en 2 van onze andere poezen (2,5 jaar oud) vinden dit juist een leuk spelletje, de poes van 8 jaar oud niet (meer). Voor onze 'jonkies': het lijkt wel een soort 'baldadigheidsspel'. Onze vorige poezen/katers deden dit ook. Lekker intensief stoeien...

Mijn ervaring: zolang ze zichzelf jong genoeg voelen is dit leuk, daarna niet meer ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeker als hij op de rug ligt afblijven anders is het krabben.
dan heeft hij er genoeg van.
een kat geeft zelf aan wanneer die aangehaald wil worden
en als je hem goed kent ook waar die geaaid wil worden.
Maar heeft ook nukken en kan ook zo ineens naar je uitslaan.
Een kwestie van observeren want elke kat is niet gelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tussen de schouderbladen waar je de vlooiendruppels geeft is ook heerlijk en de snorharen krabbelen bij de bek ook.Tenminste hier maar niet elke kat gelijk dus gewoon proberen je ziet /merkt zo of het bevalt.