hoeveel mensen hebben een knaagdier?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uh....veel????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bazzz, hoe komt u aan dit aantal?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb twee lieve nijnen! Al zijn dat officieel geen knaagdieren :p

Antwoorden (2)

56 % van de Nederlandse gezinnen heeft minimaal één huisdier. Daarbij staan de hond ( 36%) en de kat (49%) (van die 56%) nog altijd bovenaan. Daar is natuurlijk al veel overlap in, en verdere categorieën huisdieren worden eigenlijk niet genoemd. Konijnen zijn geen knaagdieren en vallen er dus buiten, en veel knaagdieren worden gehouden voor de fok als voedsel voor andere dieren.
Alles bij elkaar zal het aantal knaagdierbezitters de 5 a 10 procent niet overstijgen, en zullen veel van die mensen naast hun knagertje nog andere huisdieren hebben.

Let wel : dit is slechts een onderbouwde schatting ; precieze aantallen zijn blijkbaar nooit goed onderzocht, al is het maar omdat het knaagdierbezit soms ook maar een kortstondige eenmalige gebeurtenis is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ooit gehoord dat je nooit verder dan 1 meter van een muis vandaan bent. Dus dan zou iedereen knaagdieren hebben!